سلامت نیوز : مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با اشاره به مطالعه دو ساله بر روی 85 هزار تخت بیمارستانی و مشخص شدن آسیب‌پذیری بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله، گفت: ساخت 70 هزار تخت بیمارستانی از سوی دولت تصویب شده است.

مهندس سید محمدمهدی کلانتریان در گفت‌وگو با ایسنا، در این زمینه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در خصوص نوسازی بیمارستان‌های فرسوده نه تنها آماده هر گونه همکاری با مدیران شهری است بلکه در این باره اقدامات بسیار خوبی را نیز انجام داده است.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده درباره "نوسازی" یا "مقاوم‌سازی" بیمارستان‌های فرسوده گفت: ما با مقاوم سازی بیمارستان‌ها مخالفت کردیم؛ چرا که معتقدیم برخی بیمارستان‌ها آنقدر فرسوده هستند که نمی‌توان مشکل آنها را با مقاوم سازی حل کرد. از طرف دیگر هزینه مقاوم سازی بیشتر از هزینه احداث بیمارستان جدید است.

کلانتریان ادامه داد: همچنین از آنجا که بیمارستان‌ها به صورت شبانه‌روزی بهره‌برداری می‌شوند، امکان جابجایی تخت‌ها و تعطیل کردن آنها وجود ندارد. براین اساس بهترین پیشنهاد آن است که با استفاده از آخرین استانداردهای دنیا، بیمارستانی جدید طراحی و بیمارستان فرسوده قبلی به بیمارستان جایگزین جدید منتقل شود.

مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت همچنین به بررسی انجام شده در بیمارستان‌های کشور در سال 85، اشاره کرد و گفت: در این بررسی‌ دو ساله، 85 هزار تخت بیمارستانی مورد مطالعه قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد که درصد زیادی از بیمارستان‌های کشور فرسوده‌اند. بر این اساس تصمیم بر ساخت تخت‌های جایگزین گرفته شد.

وی ادامه داد: در این راستا، ساخت 70 هزار تخت بیمارستانی جایگزین از سوی دولت مصوب شد که مراحل تصویب اعتبارات آن در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی به تدریج طی و وارد عملیات طراحی و اجرایی می شود.

به گفته کلانتریان، به دنبال مطالعات انجام شده بر روی این 85 هزار تخت بیمارستانی، برای هر بیمارستان یک جلد کتاب مهندسی نوشته شد که تمام مشخصات بیمارستان مربوطه را در برمی‌گیرد. بر این اساس اکنون برای تمام بیمارستان‌های کشور یک کتاب وجود دارد که در آن کتاب وضعیت بیمارستان مربوطه و میزان آسیب پذیری آن در برابر زلزله مشخص شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha