سلامت نیوز : حسن امامی رضوی امروز در نشست خبری دومین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی افزود: این جشنواره که همزمان با کنگره علمی آن برگزار می‌شود در تاریخ 7 و 8 بهمن به ارزیابی بیمارستان‌های کشور پرداخته و نتایج آن را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: در بحث ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستانی در طول 3 تا 4 سال گذشته اتفاقات جدی افتاده و ما مفاهیم زیرساخت‌های ارتقاء کیفیت را اعلام کردیم.وی ادامه داد: این زیرساخت‌ها در سیستم اجرایی ارائه‌کننده خدمات به تفاهماتی رسیده و مفاد آن مستقر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ امامی رضوی گفت: امسال تعداد بیمارستانهای مورد تقدیر کمتر شده به دلیل اینکه به تدریج به شاخص‌ها جدی‌تر نگاه شده امتیازدهی دقیق‌تر شده و نظام ارزیابی به صورت مرحله به مرحله انجام گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در این خصوص بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدامات مناسبی را انجام داده و هیچ بیمارستانی نیست که دفتر حاکمیت بالینی نداشته باشد. همه دفاتر بالینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستحکم و مستقر شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد دفاتر خدمات بالینی متفاوت است، گفت: به دلیل این تفاوت فقط از برخی بیمارستان‌ها تقدیر می‌شود.معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: هدف دفتر حاکمیت بالینی بیمارستانها ارائه خدمات مناسب و در شأن مردم در حوزه درمان با کیفیت و کسب رضایتمندی بیماران است.

امامی رصوی گفت: مهم این است که خدمات ارائه شده عارضه‌دار نباشد، ایمن بوده و باعث بهبود وضعیت بیماران شود.وی افزود: خدمات جامعی در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود و بیمارستان‌ها پرتنوع‌ترین سازمان ارائه خدمات هستند به گونه‌ای که شمار مشاغل ویژه و تخصصی در بیمارستان‌ها به 50 مورد می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه باید پاسخ مناسب و با کیفیت به بیماران داده شود، گفت: در کنار این امر نظام ارائه خدمات باید عادلانه باشد و از جمله ملاک‌ها و شاخص‌های ما برای انتخاب بیمارستان‌های برتر عدالت در کیفیت و کارایی خدمات است.

امامی رضوی در مورد اعتباربخشی بیمارستان‌ها گفت: برنامه 6 ماهه اعتباربخشی از اول دی آغاز شده و به بیمارستان‌های خصوصی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، تأمین اجتماعی و وابسته به نهادهای دیگر ابلاغ شده است.

وی افزود: این ارزیابی به کمک نظام الکترونیک جامع انجام می‌شود و نظام حاکمیت بالینی زیرساخت مهم اعتباربخشی بیمارستان‌ها است.وی گفت: امیدواریم اعتباربخشی در ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستانی مناسب باشد و میزان رضایتمندی را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha