سلامت نیوز : سومین جشنواره رسانه‌های سلامت دیشب در حالی در مرکز همایشهای رازی وزارت بهداشت به کار خود پایان داد که حاشیه‌های قابل تأملی داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ *در این مراسم فاطمه رخشانی، مدیر آموزش همگانی و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به عنوان دبیر سومین جشنواره رسانه های سلامت با صندلی چرخدار روی صحنه رفت و گزارش برگزاری این جشنواره را برای سومین بار ارائه کرد.

*رخشانی در گزارش خود اعلام کرد که امسال تعداد آثار ارسالی به سومین جشنواره نسبت به سال گذشته حدود 3 برابر شده و به 3 هزار اثر رسیده اما از این تعداد کمتر از یک درصد یعنی 28 برگزیده انتخاب شده‌اند.

*او از همکاری افرادی در دانشکده صدا و سیما که داوری میانی و نهایی را به عهده داشتند قدردانی کرد و گفت برخی فیلمهای ارسالی و برگزیده در این جشنواره طی سالهای گذشته در خانه‌های بهداشت برای مردم نمایش داده می‌شود.

* نکته جالب سومین جشنواره رسانه های سلامت این بود که هیچ برگزیده‌ای از بین خبرگزاریها که تولید کننده و منبع اصلی اخبار و گزارشهای خبری و اطلاع رسانی مطبوعات و صدا و سیما هستند، نداشت و  ازبین انبوه مطبوعات نیز فقط یک برگزیده معرفی شد که البته این خبرنگار نیز در مراسم حضور نداشت و عملاً در سومین جشنواره رسانه‌های سلامت، مطبوعات و خبرگزاری های کشور سهمی نداشتند.

* حضور پررنگ نمایندگان صدا و سیما در این جشنواره مشهود بود، از جعفر خسروی، مجری تلویزیون و رادیو که مجری گری این مراسم را به عهده داشت تا حضور مهدی زاده، رئیس شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما برای تجلیل از برگزیدگان و تقدیر از تعداد قابل توجهی از برگزیدگان از رادیو و تلویزیون.

* هیچ نماینده‌ای از رسانه‌های مکتوب و خبرگزاریهای کشور در این مراسم حضور نداشت.

*سرپرست وزارت بهداشت، معاون بهداشتی این وزارتخانه و دبیر جشنواره در سخنرانی‌های خود در سومین جشنواره رسانه‌های سلامت به نقش مطبوعات و خبرگزاریها در ارتقای سطح آگاهی جامعه در حوزه سلامت هیچ اشاره‌ای نکردند اما دبیر جشنواره بر نقش اثر گذار صدا و سیما در این زمینه تأکید کرد.

*خسروی، مجری این مراسم نیز گفت: «اگر صدا و سیما در آموزش مردم برای سلامت نباشد، دیگر چی می‌ماند»

* در سومین جشنواره رسانه‌های سلامت اصلاً بخشی برای مطبوعات و خبرگزاریها وجود نداشت و در کنار بخش رسانه‌های دیداری، شنیداری، دیجیتال و تبلیغات محیطی، بخش رسانه‌های مکتوب هم وجود داشت که در  این بخش نیز یک پمفلت آموزشی، یک کتابچه آموزشی و یک مقاله از رئیس سازمان راهداری کشور برگزیده شدند.

*در این مراسم در بخش تبلیغات محیطی هیچ اثری برگزیده نشد و در بخش رسانه های دیجیتال چند نرم افزار موبایل و بازی کامپیوتری منتخب شدند.

*داوران سومین جشنواره رسانه‌های سلامت در متن اعلامیه پایانی خود از اشتباهات احتمالی در داوری عذرخواهی کرد.

* در این مراسم تعدادی وبلاگ، بازی کامپیوتری، نرم افزار، فیلم و پویانمایی، روابط عمومی دو دانشگاه علوم پزشکی به عنوان برگزیدگان و بانک پاسارگاد که حامی برگزاری این جشنواره بود، تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha