سلامت نیوز : کارشناسان بهداشتی انگلیس در یک مطالعه جدید تاکید کردند اعمال قوانین مربوط به منع استعمال سیگار در مکانهای عمومی سرپوشیده می‌تواند تاثیر چشمگیر در کاهش میزان حملات آسمی در کودکان داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان کالج سلطنتی لندن در این بررسی‌ها دریافتند وقتی برای اولین بار در جولای سال 2007 قانون منع استعمال سیگار در اماکن عمومی سرپوشیده در محیط های کاری در انگلیس اجرا شد، آمار مراجعه به بیمارستان‌ها برای بستری کردن کودکانی که دچار حملات آسم شده بودند، 12.3 درصد کاهش یافت.

پس از آن قوانین مشابهی در بسیاری از کشورهای دیگر مانند آمریکا به اجرا درآمد که در کاهش موارد حملات آسمی اورژانسی در کودکان تاثیر چشمگیر داشت.

این کارشناسان می‌گویند: دستیابی به این آمار در مطالعه اخیر، خبر امیدوارکننده‌ای است چون کشورها را به تشدید اعمال قوانین مشابه منع مصرف دخانیات در اماکن عمومی تشویق می‌کند و نفع آن نه تنها به کودکان آسمی بلکه به تمام مردم از گروه‌های سنی مختلف چه سالم و چه بیمار می‌رسد.

آمارها حاکیست بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان دچار حملات آسمی می‌شوند و این عارضه یکی از شایعترین بیماریهای مزمن در بین کودکان دنیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha