سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
سلامت نیوز : دکترˈسیم فروشˈ با بیان این مطلب اظهار داشت: کلیه ها در بدن وظایف بسیاری از جمله تصفیه مواد زائد از بدن، تنظیم آب و الکترولیت و دخالت در ساختمان خون و استخوان ها را دارند که با نارسایی کلیه ها این سیستم ها مختل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی با بیان این که نشانه های نارسایی کلیه به طور تدریجی اتفاق می افتد ، افزود : کم خونی مزمن که بتدریج ایجاد می شود یا خون دماغ شدن و به هم ریختن سیستم انعقاد خون از علائم نارسایی کلیه است.

این فوق تخصص کودکان و اورولوژی تصریح کرد: ممکن است شخصی با شکستگی عضوی از بدن به پزشک مراجعه کند یا فردی با فشارخون بالا یا ورم صورت یا اندام ها یا به دلیل حجم و تکرر ادرار در شب و افزایش آن مراجعه کند که همه اینها می تواند ازعوامل نارسایی کلیه باشد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از نارسایی کلیه باید نشانه هایی را بشناسیم علایم با یک آزمایش ساده اوره یا کراتینین قندخون و سونوگرافی ساده تشخیص داده می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروزه بیماری قند بیشترین عامل نارسایی کلیه را تشکیل می دهد، بنابراین در تشخیص بیماری قند باید توجه ویژه ای داشته باشید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha