سلامت نیوز : دانشمندان آمریکایی با مطالعه روی 1200 نوجوان 13 تا 17 ساله نشان دادند در صورتی که انواع سیگار و تبلیغات آن در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها درمعرض دید نوجوانان نباشد، احتمال خرید سیگار در نوجوانان تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ براساس این گزارش، نتایج این تحقیق ارزشمند باعث شد تا در برخی از ایالت‌های آمریکا، ایجاد ویترین مجزا برای سیگار و نیز عرضه آن به صورت تبلیغاتی و جذاب در فروشگاه‌ها ممنوع شود و این ممنوعیت باعث شد درصد زیادی از نوجوانان این ایالت‌ها فکر خرید سیگار به ذهنشان متبادر نشود.
 
حاکمیت دانشمندان معتقدند یکی از مهمتین علل گرایش نوجوانان به استعمال سیگار و دخانیات مشاهده انواع سیگار با بسته بندی‌های جذاب، شیک و فریبنده در فروشگاه‌ها و استعمال آن از طرف بازیگران نقش اول فیلم‌های سینمایی و هنرمندان مشهور است تا جایی که نوجوانان در سنین پایین از نظر شخصیتی و رفتاری بسیار علاقمندند که خودشان را شبیه قهرمانان قصه و فیلم‌ها کنند.
 
این گزارش می افزاید: هم اکنون در بسیاری از شهرها علاوه بر عرضه سیگار و دیگر مواد دخانی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها در دکه‌های روزنامه فروشی هم به راحتی در معرض دید نوجوانان و جوانان بوده و فروش آن مجاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha