سلامت نیوز :  امیرسالاری، با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به تبلیغاتی که از طرف وزارت بهداشت شده، همه می‌دانند که در مراکز بهداشتی و درمانی واکسیناسیون انجام می‌شود، اما در کنار واکسیناسیون باید به منحنی رشد کودک نیز توجه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: اگر والدین متوجه شدند که سرعت رشد دور سر بچه آنها کم است، باید به متخصص اطفال مراجعه کنند این مسئله همیشه نگران‌کننده نیست، اما ممکن است ریشه ژنتیکی داشته باشد.

مغز یا جمجمه از تعداد استخوان‌هایی تشکیل‌شده که کنار هم قرار دارند و با رشد بچه باز می‌شوند، اما اگر زود جوش بخورند، اجازه نمی‌دهند مغز رشد کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌الاعظم تصریح کرد: فونتانل یا ملاج جایی است که اجازه می‌دهد مغز رشد کند و اگر زودتر از حد معمول بسته شود به مغز بچه فشار می‌آید و عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

 وی گفت:‌گاهی به دلیل رشد کم مغز، رشد جمجمه هم کم می‌شود، البته در همه این موارد نیاز به جراحی وجود ندارد، اما اگر بعضی از درزهای جمجمه دیر یا زود جوش بخورد، شکل سر حالت غیرطبیعی پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دور سر بچه بزرگ باشد ممکن است به علت تجمع زیاد مایع داخل سر باشد که به آن هیدروسفالی می‌گویند که این عارضه با جراحی یا با درمان دارویی بهبود می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha