سلامت نیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس با بیان اینکه سلامت مردم سستی در وظایف و مسئولیت‌ها را نمی‌پذیردگفت: مسئولان نباید با اهمال در مسئولیت های خود مجوز واردات محصولات آلوده به بیماری های مختلف را به داخل کشور بدهند.

عباس رجایی در گفت و گو با خانه ملت، با تأکید بر اینکه واردات هر نوع محصولی به داخل کشور باید مطابق با استاندارد های جهانی باشد افزود: در صورت ورود هر نوع محصولی از جمله گندم آلوده به کشور باید مسئولان پاسخ گو باشند.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که ایران کشوری است که خود صادرکننده گندم به کشورهای مختلف بوده اکنون جز واردکننده گان این محصول به شمار می آید تصریح کرد: دولت در بخش کشاورزی یک قیمت تضمینی برای خرید محصولات تصویب کرده که این موضوع امروز یک نا‌امیدی جدی در حوزه کشاورزی به وجود آورده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع بیعی در مجلس با بیان اینکه یکی از بحث های جدی در مسائل کشور اکنون بحث واردات محصولات کشاورزی  است گفت: مسئولان نباید با اهمال در مسئولیت های خود مجوز واردات محصولات آلوده به بیماری های مختلف را به داخل کشور بدهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه هر نوع وارداتی در کشور باید مطابق با استاندار باشد افزود: در صورت وجود هر نوع بیماری در محصولات وارد شده به کشور سازمان استاندار مسئول بوده و باید پاسخ گو باشد.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی در داخل کشور ساختاری دارد که قادر نیست مسائل و مشکلات خود را به سایر بخش ها و اقشار جامعه تعمیم دهد و حتما باید شرایط را به گونه ای طراحی کرد که این بخش بتواند مسائل و مشکلاتش را درون خود حل و فصل کند.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه واردات گندم باید با نظارت های دقیق تر و بیشتری انجام شود گفت: در صورت واردات محصولات کشاورزی به ویژه گندم باید به صورت قرنطینه نگه داری شده و بعد از کسب گواهی های مختلف سلامت در کشور توزیع شود.

رجایی تصریح کرد: در صورت اثبات ورود گندم آلوده به داخل کشور سازمان حفظ نباتات سازمان استاندارد و همچنین سازمان غذا و دارو باید پاسخ گوی اهمال در وظایف و مسئولیت های خود باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس یادآور شد: در صورتی که محرز شود گندم های آلوده بدون دریافت گواهی های لازم از گمرک کشور ترخیص شده سازمان گمرک نیز باید در قبال سلامت مردم مجازات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha