پزشكان در یك عمل پیوند پیچیده، پنج عضو بدن را به یك كودك هشت ماهه كه به یك بیماری نادر معده روده‌ای مبتلا بود پیوند زدند.

این كودك درحال حاضر برای گام بعدی كه یادگیری غذا خوردن است آماده می‌شود. به گزارش آسوشیتدپرس، پزشكان حال عمومی "الیجا مولتون" را پس از این پیوند خوب توصیف كردند. پزشكان روز ‪ ۱۹‬مرداد ماه طی یك عمل جراحی هفت ساعته پنج عضو كبد، روده كوچك، لوزالمعده، روده بزرگ و معده را در بیمارستان كودكان مورگان استانلی در نیویورك به بدن این كودك پیوند زدند.

این كودك با انسداد كامل روده‌ای كه یك نقص كل دستگاه روده و معده است و باعث می‌شود فرد نتواند غذا بخورد به دنیا آمد.

دكتر "مرسدس مارتینز" در یك كنفرانس خبری روز جمعه گفت این كودك كه پسر است احتمالا روز دوشنبه به یك مركز بازتوانی انتقال داده می‌شود تا شش هفته تحت آموزش غذا خوردن قرار گیرد. ترخیص این كودك به علت مشكل تنفسی چند روز با تاخیر انجام شد.

به گفته وی پس زدن عضو و عفونت بزرگترین مشكلات این كودك طی شش تا ‪۱۰‬ هفته نخست پس از جراحی بود.

بنا بر اعلام بیمارستان، این اعضا از بدن یك فرد اهداكننده به این كودك پیوند زده شد. اعضای پیوندی به صورت یك واحد و بدون آنكه ارتباط بین اعضا قطع شود به بدن این كودك انتقال یافت.

دكتر "دومینیك جان" سرپرست این تیم جراحی كه نخستین پیوند موفق روده را در سال ‪ ۱۹۹۱‬انجام داد می‌گوید امكان پیوند هم زمان هفت عضو بدون خطر وجود دارد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha