چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 65766
سلامت نیوز :بزرگ‌ترین گناه را در مبالغه سبز بودن دانست و گفت: مقولات سبز را باید چیزی معمولی جلوه دهیم تا جامعه نسبت به سبز بودن انگیزه نشان دهد و آلوده نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ مجید سرایداریان رییس انجمن مدیریت سبز ایران در هفتمین همایش مدیریت سبز سبز شدن سازمان‌ها و گرایش به سمت سبزی را در گرو اجبارهای دولتی دانست و گفت: در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که جایگاه سبز شدن به مدیریت ارشد رسیده است و و به عنوان کسب و کار شناخته می‌شود.

وی با اشاره به هرم سبز شدن سازمان‌ها ادامه داد: رعایت قوانین و الزامات، حفظ منافع مستقیم که باعث کاهش هزینه می‌شود، منافع مالی غیر مستقیم که انگیزه کارمندان را بالا می‌برد، تمایز بازار و بازار‌های جدید سلسه مراتب سازمان‌ها برای سبز شدن است.

سرایداریان اضافه کرد: از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ در کل کشورهای اروپایی میزان استفاده از وسایل الکتریکی از ۰ به ۷۶ رسیده است که وجود بازار‌های جدید و میزان سرمایه گزاری در تولید برق را نشان می‌دهد که به ۱۴۰میلیارد دلار در سال رسیده است.

رییس انجمن مدیریت سبز ایران بهبود فضای کسب و کار را در گرو افزایش بحث اخلاق کسب و کار دانست و افزود: اخلاق در کسب و کار فضای بهتری را در محیط کار ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین گناه را در مبالغه سبز بودن دانست و گفت: تلاش برای سبز نشان دادن آنچه در واقع است بزرگ‌ترین گناه برای انسان هاست.

سرایداریان با اشاره به بازاریابی سبز خاطرنشان ساخت: مقولات سبز را باید چیزی معمولی جلوه دهیم تا جامعه نسبت به سبز بودن انگیزه نشان دهد و آلوده نشود.

ابزار‌های اینترنتی باید میزان مصرف انرژی سازه‌ها را نشان دهد

در ادامه این همایش دکتر نیومن رییس بنیاد جهانی انرژی گفت: تمام کشور‌ها باید در تولیدات و خدمات با هم همکاری کنند تا بتوان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

وی ادامه داد: ابزار‌های اینترنتی باید به گونه‌ای ایجاد شود که بازدید از سایت‌های انرژی میزان مصرف سازه‌ها را نشان دهد.

رییس بنیاد جهانی انرژی استفاده ۸۰ درصدی انرژی توسط ۲۰درصد از افراد جهان را یکی از مهم‌ترین چالش‌های جهان تلقی کرد و گفت: طبق آمار آژانس جهانی تا سال ۲۰۳۰ مصرف انرژی فسیل در دنیا تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که ۹۰ درصد این انرژی سوخته و به هوا می‌رود و ایران به دلیل دارا بودن نفت زیاد باید در این زمینه اقدامات کاهش دهنده انجام دهند.

وی ادامه داد: در ایران با اقدامات کوچک و ظریف می‌توان ۸۰در صد مصرف را در بخش مسکن کاهش داد به شرطی که به راحتی مردم خللی وارد نشود.

وی با اشاره به انرژی خورشیدی گفت: خورشید در طی ۷ساعت از شبانه روز آنقد انرژی می‌دهد که ما در طول یک سال در کره زمین مصرف می‌کنیم.

رییس بنیاد جهانی انرژی در پایان اظهار امیدواری کرد و ادامه داد: کشور‌های در حال توسعه باید تلاش کنند تا مصرف انرژی را در کشورهای همسایه پایین آورند.

در ادامه مراسم به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که توانستند با اقدامات خود در زمینه حفظ محیط زیست شاخص‌های مورد نظر را رعایت کنند گواهینامه و نشان محصول سبز نو آوری سبز را اعطا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha