سلامت نیوز : کارشناس و مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: تنظیم کالری دریافتی و ورزش بیشتر، موثرترین راه برای کاهش وزن است.

سمیه صمدی در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: شیر کم چرب و بدون چربی کلسیم بیشتری دارند. در صورتی که قصد دارید با کم کردن چربی، وزنتان را کم کنید شیر کم چربی بهترین گزینه است به دلیل این که دارای چربی کمتری است.

کارشناس و مشاور تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: در صورتی که رژیم نمی‌گیرید و قصد دارید زندگی سالمی داشته باشید شیر کم چرب بهتر است.

صمدی افزود: برای کودکان و افرادی که کمبود وزن دارند شیر پرچرب بهترین نوع شیر به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در صورتی که بین وعده‌های اصلی گرسنه می‌شوید بهترین کار این است بین وعده‌های اصلی غذایی دو میان وعده بخورید.

کارشناس و مشاور تغذیه و رژیم درمانی افزود: وعده‌های اصلی غذایی را می‌توان به پنج وعده غذایی کوچکتر تغییر داد. بهترین میان وعده‌ها یک لقمه نان و پنیر، میوه‌ها و یا مقدار کمی آجیل است.

صمدی با اشاره به وجود صدها قرص رژیمی در بازار با ادعای کمک به کاهش وزن اظهار داشت: به هر حال یافته‌های علمی، قرص‌های رژیمی را به عنوان کاهنده وزن برای یک دوره طولانی مدت تایید نمی‌کند. ادعای اثربخشی برخی از این شرکت‌های سازنده براساس مدارک مطالعات روی موش‌ها به دست آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اثربخشی این قرص‌ها با کاهش آنها متوقف شده و در نتیجه پس از قطع مصرف سبب افزایش وزن می‌شوند.

کارشناس و مشاور تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه برای حفظ وزن کالری دریافتی باید با کالری مصرفی برابر باشد، گفت: موثرترین راه برای کاهش وزن تنظیم کالری دریافتی و انجام ورزش بیشتر است.

صمدی ادامه داد: در صورتی که برای کاهش وزن تلاش نمی‌کنید ورزش مهم است به دلیل اینکه سبب سلامتی سیستم قلب و بهبود گردش خون شده و ریسک ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

وی اظهار داشت: پزشکان معتقدند در صورتی که دارای کمی اضافه وزن و تحرک زیاد باشید بهتر از این است که لاغر و کم تحرک بمانید به دلیل اینکه فعالیت بدنی به اندازه کنترل وزن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha