سلامت نیوز : به گفته یک متخصص گوش، حلق و بینی، افرادی که مشکلات تنفسی شدید نظیر آسم و آلرژی، پولیپ و در مجموع اختلالات تنفسی دارند بهتر است از انجام عمل‌های جراحی زیبایی بینی صرف نظر کنند.

دکتر امیر فصیحی در گفت وگو با (ایسنا) ، در خصوص علل گرایش زیاد افراد به جراحی‌های پلاستیک و بخصوص جراحی بینی، ابراز داشت: بشر به طور فطری طالب زیبایی است و از زیبایی لذت می‌برد و با تو جه به اینکه معیارهای زیبایی در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف متفاوت است، لذا تحت تاثیر این فرهنگ‌ها گرایش به جراحی‌های زیبایی بینی در جامعه امروز ما بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه زیبایی یک مفهوم انتزاعی است و مفهوم مطلقی ندارد، تصریح کرد: استانداردهای زیبایی در جوامع مختلف متفاوت است و امروزه در جامعه ما این استانداردها تحت تاثیر تلویزیون و سینما تغییر کرده است.

این متخصص گوش، حلق و بینی در ادامه گفت: عمل جراحی موفقیت آمیز جراحی است که در عین زیبا کردن بینی، حالت طبیعی و عملکرد فیزیولوژیک آن را حفظ کرده و مشکلی را برای فرد بوجود نیاورد.

فصیحی از بینی به عنوان مشخص ترین اندام صورت یاد کرد و اذعان داشت: بینی در مرکز صورت قرار دارد و از این جهت جراحی های مربوط به زیبایی بینی مورد توجه بیشتر افراد هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمام تلاش جراحان بینی این نیست که پس از جراحی بینی فرد را زیباتر کنند، بلکه تمام تلاش آنها این است که فرد را خوشحال‌تر کنند.

وی در ادامه بهترین و موفق ترین جراحی‌های بینی را جراحی‌هایی دانست که پس از پایان عمل جراحی تناسب خاصی بین اعضای صورت و بینی برقرار شود و در واقع فلسفه جراحی بینی این است که تناسب را برای فرد به ارمغان آورد.

فصیحی گفت: جراحی موفق بینی جراحی است که در آن چهره فرد با چهره فرد قبل از عمل جراحی تفاوت زیادی نداشته باشد، چرا که در این جراحی متناسب سازی ظاهر بینی با سایر اجزای صورت مدنظر است.

وی با تاکید بر اینکه جراحی بینی یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین جراحی‌های صورت است، اذعان داشت: با توجه به تنوع چهره و عوامل موثر بر آن به پیچیدگی‌های عمل جراحی افزوده می‌شود.

فصیحی با بیان اینکه جراح زیبایی بینی متناسب با شرایط فرد متفاوت است، تصریح کرد: افرادی که تصور واقعی از چهره خود داشته باشند معمولا پس از عمل جراحی رضایت بیشتری دارند، این در حالیست که افرادی که تصورات رویایی از خود دارند معمولا در هر شرایطی ناراضی هستند و حتی اگر زیر نظر متبحرترین جراحان باشند، باز هم از عمل خود ناراضی خواهند بود.

وی در ادامه گفت: گرچه می توان نتایج عمل جراحی بینی را تا حدودی پیش بینی کرد، اما عوامل مختلفی از جمله بد زخم بودن و خوش زخم بودن، شرایط پوست، شرایط فیزیولوژیکی بدن و غیره از جمله عوامل موثر در نتیجه عمل جراحی است.

این متخصص گوش، حلق و بینی سپس به افرادی که مشکلات تنفسی شدید نظیر آسم و آلرژی، پولیپ و در مجموع اختلالات تنفسی دارند، پیشنهاد کرد: بهتر است از انجام عمل های جراحی زیبایی بینی صرف نظر کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که در شرایط عادی و طبیعی مشکل تنفسی دارند در صورت جراحی بینی با مشکلاتی نظیر خروپف، عدم راحتی ریه‌ها و قلب و غیره مواجه می‌شوند و از این حیث جراحی زیبایی بینی در مورد آنها توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha