نام این بیماری آنفلوآنزای H1 بوده که بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد و افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله سرطان و بیماری‌های ریوی مبتلا هستند باید بیشتر مراقب باشند و از قرار گرفتن در اماکن عمومی خودداری کنند.

مرگ دو نفر در همدان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا

سلامت نیوز :  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از فوت دو نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در همدان خبر داد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اعلام این خبر عنوان کرد: یکی از مبتلایان غیربومی بود که به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی فوت کرد.مجذوبی خاطرنشان کرد: این بیماری با آنفلوآنزای خوکی متفاوت بوده و نباید اشتباه گرفته شود.

وی بیان کرد: نام این بیماری آنفلوآنزای H1 بوده که بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد و افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله سرطان و بیماری‌های ریوی مبتلا هستند باید بیشتر مراقب باشند و از قرار گرفتن در اماکن عمومی خودداری کنند.

مجذوبی اذعان کرد: مرگ دو نفر در همدان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا نشان دهنده این نیست که تنها دو نفر مبتلا به آنفلوآنزا هستند چراکه میزان مراجعه به مراکز درمانی بر اثر ابتلا به این بیماری زیاد بوده اما این بیماری با مراقبت‌هایی بهبود می‌یابد.

وی گفت: کودکان، مادران باردار و افراد مسن باید بیشتر مراقب باشند تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند، با توجه به اینکه راه انتقال این بیماری از طریق تنفس بوده افراد نباید در اماکن عمومی حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: این بیماری حاد ویروسی بوده و به شکل ناگهانی بروز می‌کند که با تب، لرز شدید و سر درد همراه است و توصیه می‌شود افراد در صورت مشاهده این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند و مصرف مایعات به ویژه مایعات گرم را افزایش دهند.

مجذوبی گفت: برخی بیماران با مراجعه به پزشک اصرار بر استفاده از پنی‌سیلین دارند در حالیکه انجام این امر اشتباه بوده و افراد در صورت ابتلا به آنفلوآنزا باید تحت نظر پزشک و داروهای تجویزی توسط وی درمان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha