سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس افزود: عدم اشتغال همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی فعلاً الگویی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: برای وضعیت مطب‌ها در این الگو و در بیمارستانهای هیئت امنایی و الگوی جدیدی که در بیمارستانهای واگذاری مطرح است تمهیداتی لحاظ شده است.

امامی رضوی افزود: پزشکان شاغل در بیمارستانهای دولتی می‌توانند بیمار خود را به جای مطب به بیمارستان مربوطه خود ارجاع دهند.

وی تصریح کرد: این موضوع به صورت پیشنهاد مطرح است همچنین اگر مطب همکار بیمارستان به عنوان کلینیک ویژه بیمارستان یا درمانگاه ادواری بیمارستان تلقی شود مانعی برای فعالیت ندارد.

امامی رضوی گفت: اجرای این قانون نباید سریعاً اجرا شود بلکه نیازمند زیرساختهای لازم است و هم اکنون در حال فراهم کردن شرایط اجرای این مصوبه هستیم.

معاون درمان این مصوبه را در راستای قانون برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: بنابراین مانعی برای فعالیت پزشکان در مطبها وجود ندارد اما باید به صورت شفاف بررسی شود.

مجلس در روزهای پایانی ماه گذشته در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح ممنوعیت اشتغال در بیش از یک شغل، ماده 5 این طرح را بررسی و در نتیجه اشتغال همزمان پزشکان پیمانی یا رسمی مراکز آموزشی - درمانی دولتی و عمومی غیر دولتی در سایر مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه ممنوع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha