سلامت نیوز : سازمان غذا و داروی آمریکا یک برچسبی را برای درمان میگرن و امواج شدید تهوع که اغلب با این سر دردهای تضعیف کننده همراه است را به تأیید رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ داروی Zecuity، (سیستم انتقال پوستی یونوتروفیک سوماتریپتان) را برای درمان میگرن حاد در بزرگسالان تجویز می شود.

به گفته دکتر فواد خان، متخصص مغز و اعصاب با موسسه علوم اعصاب Ochsner در نیواورلئان، دارو برای درمان میگرن حاد، علامت‌دار تایید شده است.

"زکویتی" یک برچسب پوستی باتری‌دار- به صورت یک داروی یکبار مصرف- است که داروی سوماتریپتان را از طریق پوست وارد بدن بیمار می‌کند.

سوماتریپتان رایج‌ترین داروی تجویزشده برای درمان میگرن است که به گفته سازندگان این برچسب پوستی در درمان سردرد میگرنی و نیز تهوع همراه با میگرن موثر است.

در مسائل پیچیده‌تر، بسیاری از افراد مبتلا به میگرن ممکن است از حملات شدید تهوع و استفراغ را داشته باشند.

نانسی والتمن، پزشک مرکز دانشگاه پزشکی نبراسکا دانشکده پرستاری بخش لینکلن گفت: من تا به حال برخی از بیمارانی که تهوع و استفراغ داشته‌اند و قادر به بلعیدن قرص  نبودند، داشته‌ام.

خان و والتمن اشاره کردند که اسپری بینی به عنوان یک تزریق در دسترس است، اما بسیاری از بیماران با این گزینه راحت نیستند.

خان گفت: داروی Zecuity ساده، کارآمد است و مقدار دقیق دوز با تنوع حداقل می‌تواند ارائه شود.

مبتلایان به میگرن به غیر از سردرد، اغلب دچار علائم دیگری مانند تهوع هم می‌شوند و پزشکان باید هر بیمار منفرد را ارزیابی کنند و درمان مناسب را برای او تجویز کنند. بیماران میگرنی که تهوع دارند نباید با داروهای خوراکی درمان شوند، زیرا احتمال دارد استفراغ کنند.

این دارو برای درمان حملات حاد میگرن با یا بدون «اورا» برای بیماران بالای 18 سال مورد تأیید قرار گرفته است.

این برچسب پوستی یکبار مصرف باتری‌دار بر روی ران یا بخش بالایی بازو در حین حمله میگرن قرار داده می‌شود.

در طول چهارساعت زمان استفاده از این برچسب، ریزپردازنده درون آن به طور مداوم مقاومت پوست را اندازه‌ می‌گیرد و میزان تحویل دارو را تنظیم می‌کند تا در نهایت 6.5 میلی‌گرم سوماتریپتان وارد بدن شود.

این دارو از جمله در بیماران دچار مشکلات گردش خون، فشار خون بالای کنترل‌نشده، حملات میگرنی که با فلج یک طرف بدن همراه هستند، بیماران دارای سابقه بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری عروق محیطی و برخی از انواع اختلال ریتم ضربان قلب نباید مصرف شود.

میگرن معمولاً در یک طرف سر بروز می‌کند اغلب با تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور همراه است و فرد احساس یک ناخوشی عمومی می‌کند.

برخی افراد پیش از شروع سردرد میگرنی علائمی بینایی، حسی یا حرکتی به مدتی کمتر از یک ساعت تجربه می‌کنند که به آند «اورا» می‌گویند.

این علائم شامل دیدن جرقه‌های نورانی، بی‌حسی در دست، سرگیجه و ناتوانی در سخن گفتن است. به این نوع میگرن، میگرن «کلاسیک» می‌گویند. شکل شایع‌تر میگرن - میگرن عادی- اورا ندارد.

شواهد فزاینده حاکی‌از آن است که تقریباً تمام موارد سردردهایی که به سینوس‌ها نسبت داده می‌شوند، در واقع سردردهای میگرنی هستند؛ در نتیجه مصرف داروهای ضداحتقان (پرخونی مخاط) یا آنتی‌بیوتیک‌ها این سردردها را تسکین نمی‌بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha