پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 65848
سلامت نیوز : سم زدایی شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که می‌تواند شلغم را در صدر سبد غذایی روزانه ما به ویژه در زمستان قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ شلغم غده ایست که خواص آن آنقدر زیاد است که می‌توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر همگان می‌دانستند که این گیاه چقدر فایده دارد تمام باغچه‌های خانه خود را شلغم می‌کاشتند و هر روز از آن استفاده می‌کردند.
از نظر اطبای قدیم ایران شلغم گرم و‌تر است و به تبع آن اشتها آور و مقوی است.

کاربردی‌ترین اثر شلغم در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد (به شکل قرقره) و برونشیت (به شکل پخته) و بیماریهای تنفسی و سرفه است.

همچنین نباید اثر درمانی شلغم را در ضعف‌های جنسی زیاد برد چراکه شلغم باعث افزایش اسپرم شده و شکل سرخ کرده آن ضعف جنسی را برطرف می‌کند.

اثرات درمانی دیگر شلغم هم قابل توجه است اعم از اینکه تقویت کننده حافظه و ضدسرطان است.خوردن آب شلغم درمان کننده ناراحتی‌های پوستی و جوش صورت است و علاج کم خونی است. شلغم تمیز کننده و دفع کننده سموم از بدن است.

براساس مطالعات انجام شده ترکیبات شیمیایی این گیاه شامل آب، پروتئین و مواد چربی و نشاسته‌ای، کلسیم و فسفر و آهن و سدیم و پتاسیم و ویتامین ب ۱، ۲، ۳ و ویتامین ث است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha