سلامت نیوز : چنانچه اعلام شد حادثه مدرسه شین‌آباد هیچ مقصری نداشته است! این موضوع باعث تعجب ما هم شده است زیرا حداقل به واسطه آنچه نقل شده، معلم مدرسه به دلیل بی‌تدبیری‌ای که انجام داده مقصر است. براساس گفته های دانش‌آموزان از ساعت30/7 صبح که وارد کلاس درس شده اند، دود کردن بخاری وشعله‌های آن را مشاهده و موضوع را به معلم گوشزد می‌کنند. حتی برخی از آنها از معلم می‌خواهند که از کلاس خارج شوند اما معلم مانع از خروج آنها شده، سرایدار را صدا می‌کند و خودش برای پیدا کردن کپسول آتش‌نشانی از کلاس خارج می‌شود!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ خب این اگر بی‌تدبیری و تقصیر نیست پس چه نامی می‌توان روی آن گذاشت؟ یا کسی که بخاری را جلو در رها کرده است هم می‌تواند جزو مقصرین حادثه باشد اما در مجموع به نظر می رسد قوه قضاییه به دنبال این است که یک نفر برود و مثلا از مدیر مدرسه یا معلم شکایت کند، در حالی که در این مورد دادستان به عنوان مدعی‌العموم خود باید وارد قضیه شود وبداند که مردم منطقه به دلیل بافت فامیلی ممکن است نخواهند از کسی شکایت داشته باشند. در مجموع در حادثه ناگوار مدرسه شین‌آباد اگر چه تعمدی در انجام آن نبوده است اما بی‌تدبیری عامل اصلی به وقوع پیوستن آن است و از این رو باید قابل تعقیب و تامل باشد. البته کمیسیون در این زمینه شکایتی مطرح نکرده اما نماینده شهرستان پیرانشهر می‌تواند شکایت خود را طرح کند.

روستاهای منطقه کردستان و آذربایجان از مناطق سردسیر کشور هستند که معمولا به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، اتفاقاتی از این دست در آن می‌افتد اما باید توجه داشت می‌توان در جاهایی مثل مدرسه‌ها که با تعداد زیادی کودک سروکار دارند حداقل استاندارد را رعایت کرد و این موضوع هم خیلی برعهده مدیریت کلان کشوری نیست ویک مدیر آموزش و پرورش هم می‌توانست با کمی تدبیر، از وقوع چنین حادثه تاسف برانگیزی جلوگیری کند، در حالی که این کار را نکرد و کار به فاجعه‌ای کشید که قلب همه هموطنان را جریحه‌دار کرد. در مورد درمان این کودکان حادثه‌دیده هم بعضا در مورد اعزام آنها به خارج از کشور صحبت می‌شود اما باید دانست فارغ از اینکه اعزام حادثه‌دیدگان می‌تواند چه میزان در درمان آنها تاثیر داشته باشد باید ابتدا بررسی‌های کارشناسانه صورت گیرد که اقدام شود اما اینکه از همین حالا مدام گفته شود باید این کودکان را به خارج از کشور فرستاد نه تنها سودی ندارد بلکه می‌تواند روند درمانی آنها در داخل را نیز با مشکل مواجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha