پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵

می خواهیم بدانیم كسانی كه احساس امنیت روانی دارند چه ویژگی‌های دارند وكسانی كه احساس امنیت روانی ندارند چه ویژگی های دارند.

امنیت روانی در زندگی
سلامت نیوز : می خواهیم بدانیم كسانی كه احساس امنیت روانی دارند چه ویژگی‌های دارند وكسانی كه احساس امنیت روانی ندارند چه ویژگی های دارند.

الف - اشخاصی كه احساس امنیت روانی دارند : این اشخاص خود را پذیرفته اند یعنی خود را قبول دارند به خودشان اعتماد دارند وبه دیگران هم اعتماد می كنند. آنان مسئولیت رفتار خود را می پذیرند ودیگران را مقصر نمی دانند.

مثبت فكر می كنند وبه توانایی ها یا ناتوانی های خود آگاهی دارند .خودشان تصمیم می گیرند و خود رهبرمستقل وخلاق هستند.

اراده قوی تری دارند وبه وسیله نیروی درونی هدایت می شوند. احساس آرامش دارند واحساس خود ارزشمندی می كنند .

این احساس امنیت در رسیدن به هدف های زندگی آنان را یاری می كند و مشكلات زندگی را با پشتكار وهمت مرتفع می كنند .

ب- ویژگی های افرادی كه احساس ناامنی روانی می كنند.

این افراد بهانه گیری می كنند، خطاهای خود را نمی پذیرند وآنها را به عهده ی دیگران می اندازند. اعتماد به نفس خیلی كمی دارند و در پذیرش خود مشكل دارند.

به اطرافیان اعتماد ندارند و با دیگران ارتباط حاكی از اعتماد برقرار نمی كنند .

همواره به دنبال تایید این وآن هستند. دیگران را و به خصوص دنیا را عامل ناكامی و شكست خود می دانند. این افراد متكی و وابسته به دیگران هستند.

مشاركت دادن ایشان در كارها، مسؤلیت دادن به آنها و انجام كارها با همكاری اطرافیان،كار را به بخش های كوچك تقسیم كردن وجزء به جزء انجام دادن كار موجب می شود تا كار به نظراین اشخاص بزرگ و دشوار نیاید . تشویق اطرافیان كمك می كند تا به تدریج اعتماد به نفس این افرادبیشتر شود.

منبع : اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha