یک جراح عمومی با اشاره به افزایش خطر سرطان سینه به دنبال هورمون درمانی گفت: براساس مطالعات انجام شده هورمون درمانی پس از سنین یائسگی موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در خانم ها می شود.

سلامت نیوز: یک جراح عمومی با اشاره به افزایش خطر سرطان سینه به دنبال هورمون درمانی گفت: براساس مطالعات انجام شده هورمون درمانی پس از سنین یائسگی موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در خانم ها می شود.

بقای عمر متوسط مبتلایان به سرطان سینه در ایران 71 درصد است.

دکتر شهید حقیقت، جراح عمومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش خطر سرطان سینه به دنبال هورمون درمانی گفت: براساس مطالعات انجام شده هورمون درمانی پس از سنین یائسگی موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در خانم ها می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خطر بروز سرطان سینه بر اثر کاهش مصرف قرص های پیشگیری از بارداری به اثبات رسیده است گفت: کاهش هورمون درمانی و مصرف داروهای هورمونی موجب کاهش تعداد مبتلایان به سرطان سینه در کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بقای عمر متوسط مبتلایان به سرطان سینه در ایران 71 درصد گزارش شده است گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، 70 درصد مرگ ناشی از سرطان سینه در کشورهای در حال توسعه است.

حقیقت در پایان خاطرنشان کرد: خانم ها باید پس از سن 40 سالگی به طور سالیانه جهت معاینه به پزشک جراح عمومی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha