یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6591

محققان دریافته‌اند ذات الریه معمولی با ایجاد خونریزی در ریه‌ها می‌تواند بیمار را به كام مرگ بكشاند.

این مطالعه علت بی‌تاثیر بودن پادزیست‌ها (آنتی بیوتیك‌ها) در نجات جان بسیاری از مبتلایان به ذات الریه را بیان می‌كند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی هلث دی نیوز، آنها دریافتند باكتری "استرپتوكوكوس نمونیا" سمی ترشح می‌كند كه موجب خونریزی شدید در ریه‌های برخی بیماران می‌شود و در عرض چند روز موجبات مرگ بیمار را فراهم می‌كند.

محققان در مجله "‪ "Immunity‬نوشتند، آنتی بیوتیك‌ها تاثیری بر روی این سم ندارند. این نكته علت اینكه این داروها غالبا نمی‌توانند جان بیماران را نجات دهند، توضیح می‌دهد.

دكتر "جیان دونگ لی" استاد زیست‌شناسی میكربی و ایمنی شناسی "مركز پزشكی دانشگاه راچستر" در نیویورك كه در زمینه این مطالعه فعالیت داشته است گفت، چیزی كه آنها كشف كرده‌اند یك سازوكار احتمالی و یك راه حل احتمالی برای ذات‌الریه‌های بسیار كشنده ارائه می‌دهد.

این یافته‌ها بیانگر لزوم دقت بیشتر در تجویز داروها و ارزیابی ضرر و زیان داروها در درمان این بیماری است.

ذات الریه استرپتوكوكی مجاری تنفسی فوقانی را مبتلا می‌كند و موجب ابتلا به ذات الریه، مننژیت و عفونت‌های گوش در كودكان و نوجوانان می‌شود.

تا قبل از سال ‪ ۲۰۰۰‬كه واكسن این بیماری عرضه شد، هر سال ‪ ۵۰۰‬هزار مورد "ذات الریه نوموكوكی" در آمریكا گزارش می‌شد كه بیش از ‪ ۴۰‬هزار مورد آنها از نوع شدید بود.

ذات الریه شدید هر سال بیش از ‪ ۱۰۰‬كودك و هزاران سالخورده را به كام مرگ می‌كشاند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha