سلامت نیوز : در پی وصول شکایت‌های مشابه در ارتباط با شکایت تعدادی از شهروندان در خصوص خرید داروهای تقلبی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای ناحیه 19 تهران تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 19، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکیان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ با تشکیل پرونده با موضوع جعل و کلاهبرداری، تعدادی از شاکیان که تمام آن‌ها خانم بودند، به کارآگاهان عنوان کردند که از طریق آگهی‌های بازرگانی پخش شده در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و شماره تماس‌های ارائه شده اقدام به خرید داروهای مختلف حجم‌دهنده، افزایش دهنده قد، داروهای تقلبی، داروهای لاغری و ... کرده اما همگی آن‌ها پس از مصرف این داروها دچار عوارض سوء ناشی از مصرف دارو به‌ویژه عوارض روحی و روانی از قبیل توهم، ترس از اطرافیان و ... شده‌اند.

یکی از شاکیان پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای در جریان تبلیغ و فروش نوعی داروهای افزایش قد آن ‌هم بدون محدودیت سنی قرار گرفتم؛ به همین علت با شماره تماس تلفن همراه آگهی تماس گرفته و درخواست ارسال دارو را کرده و در ازای خرید دارو، ابتدا مبلغ 198 هزار تومان به حساب بانکی شخصی به هویت آقای «حسن.خ» واریز کردم. در زمان خرید دارو، از من خواسته شد تا پس از دریافت دارو مجدداً با آن‌ها تماس گرفته تا طریقه مصرف دقیق دارو به من توضیح داده شود؛ به همین علت پس از تحویل بسته دارو که تصور می‌کردم از جزیره کیش ارسال شده، مجدداً با شماره شرکت تماس گرفته و به بهانه ارائه مشاوره با پزشک متخصص مجدداً مبلغ 180 هزار تومان دیگر به حساب آن‌ها واریز کردم اما پس از مصرف داروها، با عوارض شدید روحی روبه‌رو شدم به‌گونه‌ای که در طول مصرف این داروها از اطرافیان خود می‌ترسیدم و ... .

تحقیقات پلیسی در ارتباط با اعضای شرکت فروش داروهای تقلبی

در ادامه تحقیقات، تمام شاکیان پرونده در اظهارات مشابه عنوان کردند که در زمان تماس با شماره‌های آگهی فروش دارو (همگی شماره تلفن‌های اعلام شده در آگهی از نوع اعتباری بوده است) نشانی شرکت در جزیره کیش، بلوار ساحلی، کمپ معمار اعلام و اعضای شرکت مدعی بودند که شرکت آن‌ها در هیچ نقطه دیگری از کشور شعبه‌ای ندارد.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده، به بررسی شماره حساب بانکی اعلام شده به هویت آقای «حسن.خ» (متولد 1320) پرداخته و اطلاع پیدا کردند که تمام نشانی‌های اعلام شده از سوی این شخص، جعلی و نادرست است؛ بنابراین در ادامه و ضمن شناسایی هویت دقیق این شخص و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی، موفق به شناسایی محل سکونت وی در منطقه فلاح شده و در مورخ اول شهریورماه سال‌جاری وی را دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با دستگیری «حسن.خ»، وی در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان کرد که اطلاعی از تراکنش مالی حساب بانکی خود نداشته و این حساب در اختیار دخترش به هویت «سحر.خ»

(31 ساله) قرار دارد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، محل سکونت «سحر.خ» در منطقه سعادت‌آباد شناسایی و در حالی که وی در طول این مدت از محل سکونت خود متواری شده بود، سرانجام با انجام اقدامات پلیسی در نوزدهم آذرماه سال‌جاری و در حالی که تلاش داشت تا همچنان از دست کارآگاهان متواری شود، دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با دستگیری متهمه و در بازرسی از مخفیگاه وی، کارآگاهان موفق به کشف تعداد زیادی سررسید و دفترچه‌های حاوی مشخصات افرادی شدند که بنابر اعترافات اولیه متهم این افراد علاوه بر مناطق مختلف شهر تهران از دیگر شهرها و استان‌های مختلف کشور نیز اقدام به تهیه داروهای تقلبی کرده‌اند.

با دستگیری سحر و در ادامه اعترافات به‌دست آمده از وی مشخص شد افرادی که با عنوان پزشک متخصص اقدام به ارائه مشاوره به خریداران دارو کرده‌اند، همگی از افراد سابقه‌دار در زمینه موادمخدر بوده و میانگین میزان تحصیلات آن‌ها نیز در حدود سوم راهنمایی است که متهمه پس از شناسایی آن‌ها و با وعده پرداخت پول زیاد ابتدا به آموزش آن‌ها پرداخته و در ادامه با مشخصات آن‌ها اقدام به افتتاح حساب‌های بانکی در شعبات مختلف کرده و با استفاده از این حساب‌ها اقدام به جابه‌جایی وجوه دریافتی از مالباختگان کرده است.

در ادامه تحقیقات، متهمه در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: با اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی در منطقه سعادت‌آباد، بلوار فرحزادی آن ‌را تبدیل به دفتر شرکت کردم، پس از انتشار آگهی استخدام در روزنامه و جذب چند منشی و بازاریاب، با ارائه برگه‌های جذب مشتری اقدام به ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها کردم و در ادامه اقدام به دادن آگهی تبلیغاتی در چندین شبکه ماهواره‌ای برون مرزی کردم.

کارآگاه فریدون رهبریان معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات انجام شده در ارتباط با فعالیت‌های متهمه و دیگر افراد مرتبط با وی مشخص شد که هیچ پزشک و یا متخصصی با این افراد در زمینه فروش داروهایی با عناوین مختلف لاغری، افزایش قد و ... همکاری نداشته و افرادی که به‌عنوان پزشک اقدام به ارائه به اصطلاح مشاوره به مالباختگان و خریداران این داروها کرده‌اند، غالباً از افراد سابقه‌دار در زمینه مصرف و خرید و فروش موادمخدر و فاقد هرگونه تخصص در ارتباط با تهیه تولید داروهای پزشکی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha