سلامت نیوز : علیرضا زالی در گفت‌وگو با فارس در مورد اعتراض سازمان نظام پزشکی به شورای نگهبان در مورد قانون ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان اظهار داشت: سخنگوی شورای نگهبان وقت کاملی را برای شنیدن مشکلات جامعه پزشکی اختصاص داد و طی جلسه‌ای که داشتیم نظرات کارشناسی جامعه پزشکی را تبیین کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد با انتقال مواضع کارشناسی در ارتباط با این قانون بتوانیم نظرات جامعه پزشکی را تأمین کنیم.

زالی خاطرنشان کرد: در پی توضیحات مسائل جامعه پزشکی برای سخنگوی شورای نگهبان قرار بر این شد تا طی هفته آتی همه انجمن‌های علمی تخصصی کشور، همکاران فعال در بخش خصوصی و خبرگان پزشکی مطالب و مستندات کارشناسی در مورد دو شغله بودن پزشکان را به دفتر شورای نگهبان برای تصمیم گیری ارسال کنند.

وی گفت: فرصت بسیار خوبی پیش آمده تا تمام همکاران نظرات کارشناسی را برای ارائه به سایر اعضای شورای نگهبان ارائه کنند.

زالی در مورد آسیب‌‌های دوشغله نبودن جامعه پزشکی تصریح کرد: این قانون بدون طراحی زیرساخت‌های لازم و تأمین اعتبارات مکفی تصویب شده و نگرانیم که در وضعیت سلامت کشور پیچیدگی ایجاد کند چرا که مداخله کلانی در این حوزه محسوب می‌شود.

درآمد پایین در بخش دولتی عامل دوشغله بودن پزشکان است

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تأکید بر اینکه در صورت اجرای این قانون در بخش دولتی ممکن است چالش‌های بیشتری ایجاد شود اذعان داشت: کمبود درآمد و عدم کفایت درآمدها در بخش دولتی سبب می‌شود تا پزشک مجبور شود هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی کار کند و اگر این موضوع آسیب شناسانه و منطقی حل نشود هر مداخله‌ای ابتر خواهد بود.

ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان بار مالی فراوانی به دولت تحمیل می‌کند 

وی گفت: نظام سلامت ما اکنون با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و اجرای قانون ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان بار مالی فراوانی را به این حوزه تحمیل می‌کند که بازسازی ناوگان تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی از جمله آنهاست.

قائم مقام سازماننظام پزشکی تصریح کرد: فکر می‌کنیم این قانون با نگاه جبرآمیز به جامعه پزشکی طراحی شده و حق این بود که اگر قرار است تصمیمی گرفته شود از خبرگان این حوزه نظرخواهی می‌شد و بر اساس نگرانی‌های جامعه پزشکی تصمیم‌گیری می‌شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha