شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 65938

چه بخواهیم، چه نخواهیم بعضی از بیماری‌ها مختص مردان است یا بیشتر در بین این گروه شایع است. هر مردی باید بداند چه خطراتی در انتظارش است.

10 بلای مردانه
سلامت نیوز : چه بخواهیم، چه نخواهیم بعضی از بیماری‌ها مختص مردان است یا بیشتر در بین این گروه شایع است. هر مردی باید بداند چه خطراتی در انتظارش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ بیماری‌های زیر بسیار جدی بوده اما خبر خوب این‌كه بیشتر آنها قابل پیشگیری‌ است.

1) بیماری‌های قلبی: در بعضی از كشورها سكته قلبی عامل یك‌پنجم مرگ‌و‌میر سالانه مردان است. اگر 40 ساله یا بالاتر هستید، چاقی و اضافه وزن دارید، فشار خون و كلسترول‌تان بالاست، سیگار می‌كشید یا سابقه خانوادگی دارید سعی كنید سبك زندگی‌تان را تغییر دهید.

2) فشار خون بالا: بسیاری از مردان سال‌ها به فشار خون مبتلا هستند بدون آن‌كه خودشان هم متوجه شوند. در تمام این مدت فشار خون بالا به رگ‌ها آسیب می‌رساند. چكاپ كامل سالانه را فراموش نكنید.

3) كلسترول بالا: با توجه به رژیم غذایی مردان، خطر داشتن كلسترول بالا از اوایل 20 سالگی شروع می‌شود. بنابراین رژیم غذایی سالم داشته باشید تا همیشه یك قدم از كلسترول پیش بیفتید.

4) سكته مغزی: چهارمین عامل مرگ‌و‌میر در مردان است ولی بیشتر مردان حتی یكی از علائم آن را نمی‌شناسند. اقدام به موقع كلید نجات است.

5) دیابت: دیابت كم‌كم به مد روز زندگی سالم تبدیل شده است، سعی كنید این بار از مد روز كاملا عقب بمانید، پشیمان نمی‌شوید. عوامل به وجود آورنده یا تسریع‌كننده دیابت را بشناسید و از آنها دوری كنید.

6) سرطان ریه: بیماری‌ای كه حتی به اسطوره‌ها نیز رحم نمی‌كند. بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان بر اثر سرطان ریه صورت می‌گیرد، اما بیشتر آنها قابل پیشگیری است... عجب! هنوز سیگارتان را خاموش نكرده‌اید؟

7) سرطان روده بزرگ: خبر بد این‌كه این سرطان دومین عامل مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان در مردان است؛ خبر خوب این‌كه قابل پیشگیری است و اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود احتمال درمان مردان نسبت به زنان بالاتر است.

8) سرطان پروستات: غده پروستات شایع‌ترین عامل سرطان در مردان است. سالانه 35هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند كه 70درصد آن در سنین بالای 65 سال رخ می‌دهد ولی پژوهش‌ها نشان داده است 60درصد مردان علائم آن را نمی‌شناسند.

9) افسردگی: مردان معمولا این مشكل را انكار می‌كنند، اما بیماری افسردگی در مردان بسیار جدی است. خودكشی هشتمین عامل مرگ و میر در مردان است. از آنجا كه نشانه‌های آن در مردان با زنان متفاوت است معمولا نادیده گرفته شده و درمان نمی‌شود.

10) آلزایمر: از فراموش كردن مسائل ساده و روزمره مانند شماره تلفن یا اسامی افراد شروع می‌شود و به مشكلات زبانی، خلقی و رفتاری ختم می‌شود. یك نفر از هر 14 مرد بالای 65 سال و یك نفر از هر شش مرد بالای 80 سال به آن مبتلا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha