یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6594

دولت چین اعلام كرد كه در حال تصویب قوانینی برای ایجاد تعادل جنسیتی در كشورش است كه بر اثر رواج سقط جنین دختران ایجاد شده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از بی.بی.سی، سقط جنین در حال حاضر در كشور چین ممنوع است و قوانین جدید مجازاتهای خاصی را برای والدین و پزشكانی كه مبادرت به سقط جنین كنند، مقرر می‌كند.با این حال انجمن تنظیم و طرح ریزی خانواده چین اعلام كرده است كه در یك شهر چین این عدم تعادل جنسیتی به 8 پسر در برابر 5 دختر رسیده است.
كارشناسان ابراز نگرانی كرده‌اند كه این پدیده عواقب اجتماعی بدی را در پی داشته باشد. عده‌ای نیز معتقدند در حالی‌كه میلیون‌ها مرد در چین قادر به یافتن همسر نیستند از احتمال افزایش رفتارهای ناهنجار و خشن اجتماعی خبر دادند.
قانون تك فرزندی در چین و یك سنت قدیمی در این كشور مبنی بر ترجیح دادن فرزندان پسر باعث شده تا بسیاری از زوج‌ها ترجیح دهند تنها كودكشان پسر باشد.
عده‌ای با پرداخت پول تلاش می‌كنند تا جنسیت جنین‌شان را با آزمایشهای پزشكی معلوم كنند و در صورت دختر بودن آن را سقط كنند.
انجمن خانواده چین اعلام كرده كه 99 شهر این كشور با مقیاس پراكندگی جنسی 125 روبه رو هستند كه سازمان ملل حد متوسط این شاخص را كمتر از 107 اعلام كرده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha