شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 65951
سلامت نیوز : بعد از چند هفته که آسمان حداقل با تهران قهر کرده بود، سازمان هواشناسی وعده داده که از جمعه برف و باران وارد ایران می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ دیرکل پیش بین و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارش زا به ترتیب طی روز های جمعه و یکشنبه و شروع برف و باران در اقصی نقاط کشور از اواسط هفته آینده خبر داد.

البته به گفته عبدالرضا امیدوار شهری افزایش دما تا پایان روز جمعه ادامه دارد که در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی با وزش باد نسبتاً شدید همراه است.

او گفت: یک موج کوتاه از روز جمعه از نوار غربی وارد کشور می شود و بطور موقت سبب بارش باران، وزش باد و سپس کاهش دما ابتدا در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و سپس در روز شنبه بطور پراکنده در استانهای همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم می شود.

امیدوار شهری گفت: یک سامانه بارشی فعال مجدداً از بعدازظهر یکشنبه از غرب وارد کشور می شود. این سامانه ابتدا در استانهای واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سپس از عصر دوشنبه و طی روز سه شنبه در استان های واقع در مرکز، شمال، شمال شرق، شرق و استان تهران سبب بارش برف و باران، وزش باد و کاهش محسوس دمامی شود. این سامانه در جنوب غرب و جنوب موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha