سلامت نیوز :  محمدحسن طریقت منفرد امروز در اولین کنگره بین‌المللی حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار در جمع خبرنگاران در مورد شایعه آزاد شدن ارز دارو اظهار داشت: از چنین چیزی اطلاع ندارم و ارز مرجع برای دارو به مرور اختصاص می‌یابد اما بالاخره سفارش و ساخت دارو زمان‌بر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در مورد بر زمین ماندن داروهای وارداتی در گمرک تصریح کرد: گمرک اعلام آمادگی کرده و داروها را به سرعت ترخیص می‌کند و دارویی در گمرک روی زمین نمانده است.

طریقت منفرد در پاسخ به اینکه گفته می‌شود به دلیل برخی کمبودهای دارویی بازار ناصرخسرو فعال‌تر شده گفت: اگر چنین چیزی باشد با تنظیم فراوانی داروهای مورد نیاز کمبود برطرف می‌شود و اکنون کمبود دارویی که سبب اختلال در بازار دارو شده باشد نداریم، یکی دو مورد کمبود داشتیم که یا داروهای مربوطه وارد شده یا در حال وارد شدن است.

طریقت منفرد در واکنش به افزایش قیمت دارو نیز گفت: قیمت و هزینه‌های دارو محاسبه شده و حاشیه سود آن نیز تعیین شده است البته در تنظیم قیمت دارو گروه‌های متعددی مشارکت دارند.

سرپرست وزارت بهداشت در مورد شایعاتی مبنی بر سهمیه‌بندی شدن دارو گفت: هنوز به آنجا نرسیده‌ایم که بخواهیم داروها را سهمیه‌بندی کنیم. اکنون دارو به میزان کافی در حال سفارش است و نیازی به سهمیه‌بندی نیست.

طریقت منفرد همچنین در مورد واگذاری داروهای بیمارستانی به افراد غیر داروساز گفت: سال‌هاست که مدیریت داروخانه‌ها واگذار می‌شود اما بالاخره مدیریت و تعیین تکلیف این داروخانه‌ها با بیمارستان است.

وی در پاسخ به اینکه چرا از کتاب کالیفرنیا به عنوان یک کتاب مرجع آمریکایی برای تعیین تعرفه‌های درمان در کشور استفاده می‌شود گفت: تعیین تناسب قیمت‌های خدمات امری پیچیده است و تنها یکی دو شرکت در دنیا توانایی تعیین تناسب این قیمت‌ها را دارند و بقیه کشورها از قیمت‌های تعیین شده توسط این دو شرکت استفاده کرده و متناسب با امکانات اقتصادی و فرهنگ کشورشان ضریب‌ها را تغییر می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha