سلامت نیوز :  حسن امامی رضوی امروز در اولین کنگره بین‌المللی حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار که در سالن‌ همایش‌های رازی برگزار شد اظهار داشت: آموزش در رأس هفت شاخص حاکمیت بالینی است و در همین راستا کارگاه‌های آموزشی را برای ستاد و بیمارستان‌ها برگزار کردیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی سال 92 را سال توانمندی پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: اگر چه این کار، کار سنگینی است ولی نقطه ضعفی که در حوزه حاکمیت بالینی وجود دارد همراه شدن پزشکان و اعضای هیئت علمی است که امیدواریم این نقیصه جبران شود و اتفاقی که ما منتظرش هستیم تا برطرف شدن این موضوع نخواهد افتاد.

امامی رضوی گفت: در برخی نقاط کشور مراکز نمونه‌ای داریم که می‌توان از توانمندی‌ها و تجربیات آنها به عنوان مرجع برای سایر مراکز استفاده کرد و بیمارستان‌هایی که در زمینه حاکمیت بالینی وارد شده‌اند از این تجربیات بهره ببرند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته 10 بیمارستان نمونه کشور لوح کیفیت در ایمنی را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کرده‌اند افزود: به صورت پایلوت مدیریت خطر را در این بیمارستان‌ها آغاز کرده‌ایم همچنین از سال گذشته 100 بیمارستان خواستار وارد شدن به بیمارستان‌های دوستدار ایمنی هستند.

به گفته امامی رضوی برای ارتقای خدمات حاکمیت بالینی و اعتبار بخشی ارزیابی بالینی از اول دی‌ امسال شروع شده و اوایل تیر سال 92 خاتمه خواهد یافت.

وی با اشاره به ارزیابی اولیه 150 بیمارستان که قبلاً صورت گرفته گفت: وقتی بسترهای مدیریتی را ایجاد کنیم هر برنامه کیفی برای ارزیابی مراکز درمانی نتیجه می‌دهد. 

معاون درمان وزیر بهداشت اذعان اشت: اقدامات دیگری که در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش انجام می‌شود هم‌افزایی زیادی را در تأمین هدف نهایی که چیزی جز ارتقای سلامت مردم و رضایتمندی نیست به دنبال دارد.

امامی رضوی گفت: باید خود را در مقابل کسانی که نیازمندترین افراد جامعه هستند پاسخگو بدانیم و زمانی می‌توانیم بگوییم محیط ارائه خدمات ما کیفیت مناسب دارد که هر بیماری نیاز به خدمات داشت لازم نباشد که سفارش کنیم بلکه سیستم به طور اتوماتیک به بیمار رسیدگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha