سلامت نیوز :مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر آموزش سلامت به مردم گفت: ارتقاء سلامت بدون توانمند سازی مردم امکان پذیر نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فاطمه رخشانی تنها راه عبور موفیت آمیز از مشکلات سلامت جامعه را همراهی با مردم و همراه کردن مردم با متولیان نظام سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: تنها راه توانمند سازی مردم آموزش مستمر و مداوم است که این مهم با استفاده از تمامی رسانه ها در تمامی مکانها امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که وزارت بهداشت برای مشکلات مردم، مردم را شریک نکند همچنان مشکلات بهداشتی هر روز پیچیده و پیچیده تر می شود.

رخشانی عنوان کرد: تا زمانی که مردم در مورد مسائل استفاده از داروها، سرنوشت درمانی خود، درخواست زیاد از سیستم پزشکی برای انجام آزمایشات و خوددرمانی های بی مورد آشنا نشوند و اطلاعات کافی و جامع در این خصوص نداشته باشند، وزارت بهداشت به تنهایی با تمام قوا امکان نظارت فرآیند درمانی را نخواهد داشت لذا باید نظارتهای همگانی در این حوزه حاکم شود.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نظارت ها تنها زمانی مسیر می شود که به مردم اعتماد کنیم و به آنها آموزش بدهیم. همچنین مشکلات آنها را در فرآیند پیشگیری، درمان و توانبخشی، شریک خود در برنامه های سلامت بدانیم و به بیماران به عنوان مشتری نگاه نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha