سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت از آغاز اعتباربخشی بیمارستان‌ها از ابتدای دی ماه خبر داد و گفت: حاکمیت خدمات بالینی در برنامه اعتباربخشی بیمارستان‌ها خود را نشان خواهد داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن امامی رضوی در دومین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار گفت: آموزش در راس محورهای هفت‌گانه حاکمیت خدمات بالینی قرار دارد. در این زمینه کارگاه‌های زیادی برگزار شده است. بر این اساس اگر سال آینده را سال "توانمندسازی پزشکان و اعضای هیات علمی" می‌شماریم، وظیفه آنها بسیار سنگین خواهد بود.

وی افزود: در برخی از نقاط کشور مراکز نمونه وجود دارند که می‌توانند به عنوان مرجع تجربیات خود را به دیگر مراکز انتقال دهند.

امامی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت خطر در بیمارستان‌ها، گفت: پیش از این سازمان جهانی بهداشت به 10 بیمارستان نمونه کشور لوح کیفیت در ایمنی بیمار را اهدا کرده است. برای امسال نیز یکی از این 10 بیمارستان انتخاب شد. خوشحالیم که از سال گذشته 100 بیمارستان در زمینه بیمارستان دوستدار ایمنی اعلام آمادگی کردند. این موضوع حاکی از آن است که فرهنگ ارتقای کیفیت در بیمارستان‌های کشور در حال نهادینه شدن است.

امامی رضوی از اعتباربخشی بیمارستان‌ها از اول دی ماه امسال خبر داد و گفت: اعتباربخشی بیمارستان‌ها ابتدای تیر ماه سال 92 خاتمه خواهد یافت و اثرات اقدامات انجام شده در زمینه استقرار حاکمیت خدمات بالینی در بیمارستان‌ها در برنامه اعتباربخشی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: تاکنون 150 بیمارستان اعتباربخشی شده‌اند که با مقایسه انجام شده، مشخص شد که مشابهت زیادی میان حاکمیت بالینی و اعتباربخشی بیمارستان‌ها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha