سلامت نیوز : یک متخصص انگل شناسی پزشکی گفت: مشکلات اقتصادی یکی از چالش‌های مهم موجود در آزمایشگاه‌های کشور است که با مدیریت صرفه جویی و مدیریت انقباضی می‌توان آن را برطرف کرد.

دکتر محمد جواد غروی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: یکی از مسایلی که آزمایشگاه‌های تشخیص طبی از آن رنج می برند مسایل مالی و مدیریتی است که اگر مدیریت درستی در این زمینه وجود نداشته باشد تاثیرات سویی بر جواب دهی خواهد گذاشت.

وی افزود: قیمت کیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزات و مواد نیز چند برابر شده و ما باید با همان تعرفه‌های قبلی کار انجام دهیم، این در حالی است که هم باید مواد و تجهیزات را گران بخریم و هم اینکه با همان تعرفه قبلی پاسخ درست نیز به بیمار بدهیم ما با افزایش تعرفه موافق نیستیم مشروط بر آنکه هزینه‌ها نیز افزایش نیابد.

غروی مسایل و مشکلات اقتصادی را یکی از چالش‌های مهم موجود در آزمایشگاه‌ها عنوان و اظهار کرد: با یک مدیریت صرفه جویی و مدیریت اقتصادی انقباضی می توان این مشکل را برطرف کرد. در شیوه مدیریتی صحیح باید هزینه پرسنل را تعدیل و از پرسنل مصرف بهینه داشته باشیم، اگر ارکان کنترل کیفی را با دقت انجام دهیم بیمار با یک بار مراجعه به آزمایشگاه نتیجه نهایی خود را می گیرد و دیگر نیاز به انجام آزمایش مجدد ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha