سلامت نیوز : در یک مطالعه آماری جدید در 14 کشور مختلف معلوم شد همه گیری جهانی آنفلوآنزای خوکی که از سال 2009 میلادی آغاز شد نزدیک به 20 درصد از جمعیت این کشورها را مبتلا ساخته که تقریبا 50 درصد از آنها کودکان دانش آموز بوده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این بررسی‌ها نشان داد در کشورهایی که آنفلوآنزای خوکی به مرحله همه گیری رسیده از هر پنج نفر یک نفر به این بیمای مبتلا شده است. هم چنین این ویروس که از کشور مکزیک ظهور پیدا کرد،‌احتمالا نزدیک به 200 هزار قربانی گرفته است.

بیماری آنفلوآنزای خوکی یک بیماری دستگاه تنفسی است که در خوک‌ها شایع است و حدود یک تاچهار درصد از خوکهای آلوده به ویروس این بیماری تلف می‌شوند. این بیماری ناشی از یک نسخه به شدت مسری از ویروس آنفلوآنزای نوع A است که در اثر تماس مستقیم یا غیر مستقیم با این حیوان منتشر می‌شود. این مطالعه از سوی گروهی از کارشناسان و متخصصان بین المللی به سرپرستی سازمان جهانی بهداشت انجام گرفته و هدف از آن درک تاثیر جهانی ویروس H1N1 بوده است. همچنین کشورهایی که اطلاعات آماری فوق از آنها جمع آوری شده شامل استرالیا، کانادا، چین، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، هند، ایران، ایتالیا، ژاپن، هلند، نیوزلند، نروژ، سنگاپور، انگلیس، ایالات متحده،‌ویتنام و جزیره رئونیون بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha