سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید خاطر نشان کردند مصرف دوز بالای فولیک اسید تاثیری بر افزیش خطر ابتلا به سرطان ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان تاکید کردند که با انجام مطالعه جدید نگرانی‌ها نسبت به عوارض جانبی احتمالی اجرای برنامه‌های ملی غنی سازی مواد غذایی با این ویتامین تا حد زیادی برطرف شده است.

در کاناداو ایالات متحده پس از مشاهده موارد قابل توجهی از کمبود این ویتامین در زنان باردار که خطر بروز نارسایی‌های مادرزادی مغزی و نخاعی در نوزادان را تشدید می‌کند،‌اجرای این برنامه‌های ملی غنی سازی آرد با فولیک اسید از سال 1998 میلادی آغاز شده است. اما در کشورهای اروپای غربی به دلیل نگرانی برخی از مسوولان از عوارض جانبی احتمالی مصرف بالای این ویتامین، برنامه‌های فوق متوقف شده‌اند.

گروهی از متخصصان تصور می‌کردند که ممکن است به دلیل نقش این ویتامین در رشد سلولی، مصرف زیاد آن بروز سرطان را در مردم افزایش دهد. اما مطالعه جدید از سوی کارشناسان دانشگاه روتگرز خلاف این باور را ثابت کرد و نشان داد دوزبالای فولیک اسید در افزایش خطر بروز سرطان نقشی ندارد. فولیک اسید به طور طبیعی در اسفناج، کاهو و سایر سبزی‌ها یافت می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha