عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه هم‌اکنون شاهد افزایش روز افزون آمار سرطان در کشور هستیم، گفت:‌ مسئولان باید در جهت بهبود سلامت جامعه گام بردارند که تحقق این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه هم‌اکنون شاهد افزایش روز افزون آمار سرطان در کشور هستیم، گفت:‌ مسئولان باید در جهت بهبود سلامت جامعه گام بردارند که تحقق این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری آمارهای مطرح شده مبنی‌ بر ابتلا سالانه حدود ۷۰ هزار نفر در کشور به بیماری سرطان، گفت: هم‌اکنون شاهد افزایش روزافزون آمار سرطان در کشور هستیم، از این‌رو اگر با روند کنونی پیش برویم به‌طور حتم در آینده آمار نگران کننده‌ای را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه یکی از شرایط توسعه پایدار ایجاد محیط سالم از جمله هوای سالم، غذای سالم و محیط کار سالم است، افزود: متأسفانه تمام محورهای محیط سالم در کشور به‌طور چشمگیری به‌علت سوء‌مدیریت مسئولان آلوده بوده که این موضوع موجب تشدید آمار سرطان در کشور شده است.

وی با یادآوری تأثیر نگران‌کننده آلودگی هوا در کلانشهرها بر افزایش میزان شیوع سرطان، تصریح کرد: به طور حتم بخش عمده‌ای از بروز سرطان ریه، دهان و خون در کشور به‌علت تثبیت آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه غذای سالم یکی دیگر از شرایط توسعه پایدار و زندگی سالم است، یادآور شد: بسیاری از روستاهای کشور قادر به تأمین آب شرب سالم نیستند، هم‌اکنون در بعضی از روستاهای کشور به‌ویژه روستاهای حوزه انتخابیه من به‌علت آلوده بودن محیط، رنگ آب به سبز تغییر پیدا کرده است.

قربانی با اعلام اینکه بی‌توجهی مسئولان به فاضلاب شهری موجب بروز آلودگی محیط‌زیست شده است، گفت:‌ شیرابه فاضلاب عرصه‌های زیست‌محیطی را آلوده می‌کند که به تبع آن بروز بیماری در انسان‌ها را به‌دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه دولت در کنترل سموم کشاورزی از برنامه پنجم عقب مانده است، تصریح کرد:‌ هم‌اکنون محصولات کشاورزی حاوی مقادیر زیاد و خطرناکی از سموم کشاورزی است که این موضوع بر افزایش آمار سرطان تأثیر گذاشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از نبود شرایط مناسب تشخیص بیماری به‌ویژه سرطان در بسیاری از استان‌ها، گفت:‌ نبود امکانات موجب شیوع زیرپوستی سرطان در جامعه شده است.

قربانی ادامه داد: متأسفانه سرطان سینه در میان خانم به‌ویژه در میان دختران جوان در کشور شیوع پیدا کرده است که به طور حتم اگر اطلاع‌رسانی خوب در این زمینه انجام می‌شد هم‌اکنون شاهد موج شیوع سرطان سینه در کشور نبودیم.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون در زمینه شیوع بیماری‌های صعب‌العلاج به‌ویژه در رسانه‌ها و مدارس اطلاع‌رسانی درستی انجام نمی‌شود، افزود: این موضوع به علت فضای بسته جامعه و فرهنگ کشور است که اجازه مطرح شدن چنین موضوعاتی را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مسئولان باید در جهت بهبود سلامت جامعه گام بردارند، یادآور شد: تحقق این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha