یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6603

در سالهای اخیر و با توجه به افزایش تنوع غذاها از لحاظ رنگ و مزه و شكل به خصوص در بیرون از خانه و در رستورانها شاهد كاهش علاقه به غذاهای خانگی در میان افراد به وی‍ژه در میان كودكان هستیم.

دكتر كیمیاگر متخصص تغذیه در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران با توجه به اهمیت تغذیه در دوران كودكی یكی از نشانه های این امر را تكرارپذیری و مداومت این مسئله اعلام كرد.
وی افزود: اگر این مورد به صورت طولانی مدت و با كاهش وزن كودكان ادامه یابد نگران كننده خواهد بود و مادران می بایست با صبر و حوصله این قضیه را برطرف سازند.
به گفته كیمیاگر یكی از علل این امر علاقه كودكان به غذاهایی ، مانند پیتزا و ساندویج است كه با دست خورده می شود و نیازی به قاشق و چنگال ندارد.
حال با توجه به مواد موجود در این نوع غذاها از جمله سوسیس و كالباس كه مصرف بیش از حد آنها برای كودكان مضر است ،مادران می توانند همین غذاها را در خانه و در شرایط مناسب تری طبخ كنند .
این متخصص تغذیه از دیگر  عوامل را حق انتخاب و اثبات شخصیت كودك عنوان كرد به طوری كه مایل هستند خود غذاهایی را كه می خواهند بخورند انتخاب كنند و حتی گاهی میل دارند كه در جمع دوستان  خود غذا بخورند. در این میان مادران می توانند این شرایط را در خانه برای كودك فراهم كنند و به آنها حق انتخاب دهند.
تمام این مسائل باعث آزادی و اثبات شخصیت كودك می شود و علاقه وی به غذاهایی كه مادر تهیه می كند بیشتر می شود.
كیمیاگر راهكار موثر در این زمینه را تنها صبر و حوصله مادران و ایجاد شرایط و حتی لوازم مناسب با سلیقه كودك می داند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha