یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
سلامت نیوز : با تصویب لایحه جدید فرزندخواندگی در مجلس، روند واگذاری فرزند به خانواده‌ها آسان‌تر می‌شود. براساس قانون قبلی که متعلق به 38 سال پیش است تنها کودکان بی‌سرپرست شرایط واگذاری را دارند، اما در قانون جدید، کودکان بدسرپرست را نیز می‌توان به عنوان فرزندخوانده یا امین موقت به خانواده‌ها واگذار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهار ؛ محمد نفریه، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام این مطلب می‌گوید: داشتن سلامت روانی که به تایید پزشک رسیده باشد، شرایط مالی مناسب، نداشتن سوءسابقه، اعتیاد و... از جمله مواردی است که خانواده‌ها برای پذیرفتن فرزند باید داشته باشند و همچنین براساس قانون جدید، به خانواده‌های دارای فرزند و دختران مجرد سن بالا نیز کودک واگذار خواهد شد. او با اشاره به این‌که تصویب لایحه جدید فرزندخواندگی باعث ایجاد تسهیل در روند واگذاری فرزند به خانواده‌ها می‌شود، گفت: در حال حاضر مراحل واگذاری فرزند به خانواده‌ها حداکثر شش‌ماه زمان نیاز دارد که این مدت در صورت تصویب نهایی لایحه جدید بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

دکتر ولی‌الله نصر، ‌مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز در این‌باره اظهار کرد: 85‌درصد از کودکان تحت حمایت بهزیستی کودکان بدسرپرست و 15‌درصد بی‌سرپرست هستند و به ازای هر کودک قابل واگذاری در مراکز زیر نظر بهزیستی هفت خانواده متقاضی گرفتن آن کودک هستند که توسط کمیته‌های شناسایی صلاحیت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در حال حاضر 9‌هزار و 500 کودک در مراکز و خانه‌های کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند که تنها 18‌درصد آن‌ها شرایط داشتن سرپرست دایم و فرزندخوانده شدن را دارند. 9‌درصد کودکان بهزیستی سر راهی و هفت ‌درصد آنان نیز معلول هستند. در مجموع سالانه حدود یک‌هزار کودک به خانواده‌های دارای شرایط واگذار می‌شوند. البته سهم استان تهران نیز در سال‌جاری فقط حدود 180 کودک بی‌سرپرست و 10کودک به صورت امین موقت بوده که به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha