بحث زیرمیزی در بیمارستانها موضوعی است که تعداد قلیلی از پزشکان به این کار مبادرت می‌کنند. جامعه پزشکی اکثراً درست عمل می‌کنند اما همین این مقداری محدودی که به شکل زیرمیزی و انحراف از تعرفه وجود دارد هم قابل قبول نیست.

نظارت اندک بر عملکرد پزشکان نقطه ضعف سازمان نظام پزشکی است

سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس در مورد روند و عملکرد دوره گذشته سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: نظام پزشکی یک تشکیلات صنفی است که باید در درجه اول مدافع منافع بیماران در حوزه سلامت کشور باشد و بعد هم منافع پزشکان.

 وی با اشاره به اینکه فردی که در رأس سازمان نظام پزشکی قرار می‌گیرد باید مقداری از وقت خودش را داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی در این واحد صنفی بسیار مهم بگذارد، اضافه کرد: از آنجایی که حکم رئیس این دستگاه را رئیس جمهوری صادر می‌کند این نشان می‌دهد که این واحد صنفی مسئولیت بسیار سنگینی دارد و در عمل باید نقش حاکمیتی را درست اجرا کند.

ایجاد نظم و انضباط در جامعه پزشکی و ترجیح منافع مردم در تمام شئون پزشکی از دیگر نکاتی است که ابوالقاسمی معتقد است رئیس سازمان نظام پزشکی در دور جدید باید بر آن اهتمام داشته باشد.

وی گفت: نظام پزشکی همواره ارتباط خوبی با پزشکان داشته است و بخش صنفی را خوب فعال کرده ولی طبیعتاً نقاط ضعفی هم وجود داشته است و افرادی که می‌خواهند در دور جدید وارد شوند باید به نقاط ضعف توجه کرده و آن را برطرف کنند.

ابوالقاسمی تاکید کرد: باید رودربایسی‌ها را کنار گذاشت تا بتوان در سیستم پزشکی کشور انضباط و اخلاق حرفه‌ای را حاکم کرد.

وی با اشاره به مقوله پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌هایی است که در دوره جدید باید بر روی آن تأکید شود و در راستای اصلاح تعرفه‌های پزشکی کوشش کنند.

به گفته ابوالقاسمی مسئولان سازمان نظام پزشکی باید کاری کنند تا مواد قانون پنجم توسعه به ثمر بنشینند و ساز همگرایی با قانون را بزنند نه مخالفت با آن را.

وی در مورد نظارت بر مطب پزشکان و زیرمیزی گفت: بحث زیرمیزی در بیمارستانها موضوعی است که تعداد قلیلی از پزشکان به این کار مبادرت می‌کنند. جامعه پزشکی اکثراً درست عمل می‌کنند اما همین این مقداری محدودی که به شکل زیرمیزی و انحراف از تعرفه وجود دارد هم قابل قبول نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: در بحث نظارت بر عملکرد پزشکان و گرفتن زیرمیزی هم دانشگاه‌های علوم پزشکی و هم سازمان نظام پزشکی باید پیگیر موضوع باشند و یکی از نقاط ضعف نظام پزشکی در این دوره ضعف نظارت بر عملکرد پزشکان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha