سلامت نیوز : علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌و‌گو با فارس،در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر ممکن است افرادی در بازار به تولید و عرضه مواد غذایی غیر مجاز و مواد غیر بهداشتی مختلف یا عرضه مواد تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته اقدام کنند،وزارت بهداشت چه برخوردی با این موارد دارد، توضیح داد: گرانی‌های اخیر و مشکلات اقتصادی مردم به هیچ وجه مجوزی برای سوء استفاده نیست.

وی گفت: هیچ کس حق ندارد به سلامت مردم آسیب بزند، این کار علاوه بر اینکه خلاف قانون است، از نظر شرعی هم مشکل دارد، چون با سلامت انسانها نمی‌شود بازی کرد و به هیچ طریقی و هیچ کسی و به هیچ دلیلی حق ندارد این جور کارها را انجام دهد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: هیچ کاسب،تولید کننده یا فردی که یک کالا یا مواد غذایی را تولید می‌کند یا می‌فروشد، یا در بیمارستان یا آزمایشگاه تشخیص طبی فعالیت می‌کند، حق ندارد از موادی و لوازمی استفاده کند که سلامت مردم را به خطر بیندازد یا نتیجه و جواب آزمایش را نادرست ارائه کند.

وی افزود: این جور کارها هم از نظر اخلاقی خلاف است و هم از نظر قانونی جرم به حساب می‌آ‌ید و اگر مشخص شود، حتماً جلوی آن را می‌گیریم.

مصداقی‌نیا اضافه کرد: سلامت چیزی نیست که وجه المصالحه چیزی قرار گیرد، و در این زمینه به صورت مشترک سازمان غذا و دارو و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت مسئولیت دارند و ما هم برای رسیدگی به این موارد جدی هستیم.

وی گفت: وزیر قبلی و وزیر فعلی هر دو بر این نکته که مواد غذایی و این جور چیزها نباید برای سلامت مردم مشکلی داشته باشند، تأکید دارند و ما هم به طور قطع نظارتها را تقویت می‌کنیم تا برای مردم در شرایط فعلی مشکلی پیش نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha