سلامت نیوز :  آش رد صلاحیت‌ها در انتخابات اسفندماه آینده نظام پزشكی به اندازه‌یی شور شده كه رییس هیات نظارت بر این انتخابات می‌گوید بنا دارند تایید صلاحیت‌شدگان افزایش یابند چون رد صلاحیت‌ها نهایی نیست و می‌توان به آنها اعتراض كرد. به گفته هاشم مرادزهی، هیات نظارت بر انتخابات بنا دارد تعداد تایید صلاحیت‌شدگان در این انتخابات افزایش یابد و هدف این است كه شور و نشاطی در جامعه پزشكی ایجاد شود و با توجه به اعتمادی كه پزشكان حتی از جنبه احراز صلاحیت‌ها دارند اكثریت قاطع می‌خواهند كه امور مربوط به پزشكان به افراد اصلح واگذار شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره رد صلاحیت برخی كاندیداهای انتخابات نظام پزشكی، گفته: متاسفانه گاهی شاهد هستیم عده‌یی بدون اینكه تصمیم نهایی درباره برخی كاندیداها گرفته شود خیلی زود اتهام می‌زنند واین باعث می‌شود كه انتخابات نظام پزشكی به سمت سیاسی شدن پیش برود در حالی كه این انتخابات یك انتخابات صنفی است و كسانی هم كه كاندیدا می‌شوند و رای می‌دهند فرزندان همین ملت هستند و در رشته كاری خود و حوزه سلامت، افرادی فرهیخته، متخصص و علمی هستند لذا این حرف‌ها درباره این افراد زیبنده نخواهد بود و همان چیزی است كه دشمن می‌خواهد. این اظهارات در حالی بیان می‌شود كه آمارها نشان می‌دهد در مجموع از تعداد 4921 نفر نامزد حضور در هیات‌مدیره‌های نظام پزشكی كشور، صلاحیت حدود 120 نفر تایید نشده است كه از این تعداد 100 نفر اعتراض خود را تاكنون به هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ارائه كرده‌اند.

به گفته رییس هیات مركزی نظارت بر انتخابات نظام پزشكی این رد صلاحیت‌ها صرفا درباره جناح خاصی نبوده و اگر افراد از هر جناحی مشكل داشتند یا در پرونده‌شان سوابق خاصی وجود داشته، تایید نمی‌شدند. با وجود این قوت قلب دادن‌ها، یك ائتلاف متشكل از انجمن‌های گروه پزشكی كه می‌گویند به صورت مستقل در انتخابات شركت كرده‌اند، دیروز با صدور اطلاعیه‌یی، روند رد صلاحیت‌ها را زیر سوال برده است. به نوشته این بیانیه، چگونگی بررسی‌ها و معیارهای گزینش و رفتارگزینش‌كنندگان و نحوه اجرای این روند بی‌سابقه و غیرمعمول و حیثیت بربادده وشائبه‌برانگیز است. این بیانیه، با مخاطب قرار دادن اعضای هیات نظارت بر انتخابات، سوالی را از این قبیل مطرح كرده: «آیا بررسی صلاحیت یك جریان لجام‌گسیخته و وحشت‌آفرین و مخرب آبرو و حیثیت افراد و محلی برای تسویه حساب‌های شخصی وحزبی وگروهی و... است یا وسیله‌یی برای شناخت انتخاب اصلح؟»

این بیانیه كه توسط ائتلاف مستقل انجمن‌های گروه پزشكی، امضا شده، از هیات مركزی نظارت برانتخابات نظام پزشكی خواسته «ضمن تلاش بیشتر برای حفظ اسرار و اطلاعات به دست آمده درباره كاندیداها، در بررسی مجدد صلاحیت كاندیداها اصل را بر رعایت اخلاق بررسی صلاحیت بگذارند همچنین ضمن تبری از كاربرد ابزاری اصل بررسی صلاحیت، موجبات شركت حداكثری همكاران را در انتخابات پیش روی فراهم كنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha