یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 66061
سلامت نیوز : دكتر محمدحسن طریقت‌منفرد كه از روز 8 دی‌ماه و پس از عزل دكتر مرضیه وحیددستجردی و دریافت حكم انتصاب از سوی رییس‌جمهوری، به سمت سرپرستی وزارت بهداشت منصوب شده در همین نخستین قدم‌های خود به محمود احمدی‌نژاد ثابت كرده كه مدیر لایقی برای مجموعه اوست و تمام باید و نباید‌های رییس‌جمهوری را رعایت كرده و قدمی از خط قرمز‌های رییس‌جمهوری پا فراتر نمی‌گذارد. دیروز هم در نخستین كنگره بین‌المللی حاكمیت بالینی و ایمنی بیمار، در جمع خبرنگاران از آزاد شدن ارز دارو و قطع ارز مرجع برای دارو اظهار بی‌اطلاعی كرد و اطمینان داد كه ارز دارویی به طور كامل تامین شده و هیچ مشكلی در باب كمبود دارو وجود ندارد. این همان حرف‌هایی بود كه احمدی‌نژاد می‌خواست. اعتراض و انتقاد نسبت به كاستی‌ها و كمبودها فقط حق رییس دولت است و باقی مدیران نباید گلایه‌یی، حداقل به صورت آشكار از وضعیتی كه در پی سیاست‌گذاری‌های رییس دولت ایجاد شده داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ طریقت‌منفرد هم كه یك ماه از كار خود را پشت سر گذاشته تابع این رویه است و می‌داند كه برای بقا و حفظ سمت چگونه كلام بر زبان براند و سخن بگوید. روز گذشته هم درباره وضعیت دارو گفت: «یك میلیارد و 600 میلیون دلار ارز دارویی تامین شده و یك میلیارد دلار دیگر هم در راه است، مشكل كمبود برخی اقلام دارویی و چندنرخی شدن برخی اقلام نیز تا عید حل می‌شود. درباره كمبود دارو هم هنوز به آنجا نرسیده‌ایم كه بخواهیم داروها را سهمیه‌بندی كنیم. دارو به میزان كافی در حال سفارش است و نیازی به سهمیه‌بندی نیست اما بالاخره سفارش و ساخت دارو زمانبر است.»این پاسخ سرپرست وزارت بهداشت را چگونه باید ارزیابی كرد وقتی تمام انجمن‌های تخصصی مرتبط با بیماری‌ها طی ماه‌های گذشته به استناد شكایات بیماران و چالش‌های ایجاد شده در مسیر تداوم درمان، اعلام كرده‌اند كه با كمبود ساده‌ترین اقلام دارویی مواجه بوده و گرانی قیمت دارو و تجهیزات پزشكی عامل مضاعفی برای كاستی‌های ذخیره دارویی است؟

 با این حال، طریقت‌منفرد روز گذشته با «اعتماد» به نفسی درخور، شایعات مربوط به كمبود دارو را رد و درباره بر زمین ماندن داروهای وارداتی در گمرك تصریح كرد: «ترخیص داروها از گمرك هیچ‌وقت مشكل نداشته است و این‌طور كه من از مسوولان گمرك شنیده‌ام ترخیص دارو روان است. گمرك اعلام آمادگی كرده و داروها را به سرعت ترخیص می‌كند و دارویی در گمرك روی زمین نمانده است.» طریقت‌منفرد در پاسخ به اخبار منتشره درباره كمبود دارو در كشور در رسانه‌های غربی گفت: «انتظار دارید، رسانه‌های غربی واقعیات را منعكس كنند.» وی در پاسخ به مشكل كمبود دارویی در كشور گفت: «بی‌مشكل نیست، كجای دنیا مشكل ندارد، ولی مشكلاتی است كه به سرعت دارد برطرف می‌شود و تا جایی كه من می‌دانم تاكنون نیز چندان بحرانی نبوده است.»وی حتی در پاسخ به فعال‌تر شدن بازار سیاه دارو در ناصر خسرو به علت برخی كمبودهای دارویی گفت: «اگر چنین چیزی باشد با تنظیم فراوانی داروهای مورد نیاز كمبود برطرف می‌شود و اكنون كمبود دارویی كه سبب اختلال در بازار دارو شده باشد نداریم، یكی دو مورد كمبود داشتیم كه یا داروهای مربوطه وارد شده یا در حال وارد شدن است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha