سلامت نیوز : جمعی از پزشکان برجسته در انگلیس هشدار دادند این روزها افزایش مقاومت باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها به تهدیدی جدی برای انسانها مبدل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «دیم سالی دیویس» از کارشناسان برجسته مطالعات پزشکی در انگلیس در همین رابطه می‌گوید: ظرف 30 سال آینده حتی افرادی که ساده‌ترین انواع جراحی‌ها روی آنها انجام می‌شود ممکن است در معرض خطر مرگ باشند چون با روند فعلی مقاوم شدن باکتری‌ها در برابر داروهای موجود به زودی دیگر هیچ آنتی بیوتیک موثری برای مقابله با عفونت‌های حاد وجود نخواهد داشت.

این کارشناسان با انتشار یک گزارش جدید بر اهمیت این تهدید تاکید کردند و هم چنین راه حل‌های بالقو‌ه‌ای را برای متوقف ساختن این روند، ارائه کرده‌اند.

«دیم سالی» تاکید کرد: شرایط فعلی از نظر مقاوم شدن باکتری‌ها بسیار جدی است چون در حال حاضر در سراسر جهان برای اطمینان از استفاده مناسب و صحیح از آنتی بیوتیک هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. این بحران حتی در مورد عفونت‌های عادی مثل سوزاک نیز صدق می‌کند برای مثال در حال حاضر تنها یک آنتی بیوتیک موثر و تزریقی برای درمان این عفونت باقی مانده و طبق گزارشات اخیر، سایر آنتی بیوتیک‌های خوراکی برای مقابله با سوزاک بی‌تاثیر بوده‌اند.

در این گزارش تاکید شده است که طبق نتایج مطالعات دانشمندان، مقاومت باکتری‌ها در برابر داروهای موجود هم چنان رو به افزایش است و هم اکنون تنها تعداد معدودی آنتی بیوتیک برای جایگزین کردن داروهای مقاوم، وجود دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha