یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 66066

سلامت نیوز : یک متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: طرح جامع کنترل سرطان باید برنامه ریزی شود تا در تمام زمینه‌های سرطان از پیشگیری تا توانبخشی و درمان بتوانیم برای بیماران به صورت هدفمند ارایه خدمت کنیم.

دکتر حمیدرضا میرزایی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: با توجه به افزایش بروز سرطان‌ها و شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور به نظر می‌رسد طرح جامع کنترل سرطان باید برنامه ریزی شود تا در تمام زمینه‌های سرطان از پیشگیری گرفته تا توانبخشی و درمان بتوانیم برای بیماران به صورت هدفمند ارایه خدمت کنیم.

وی افزود: امری که در این زمینه می تواند کمک کننده باشد، طرح‌های تحقیقاتی مشخص برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه است و این تنها با یک همکاری تیمی وسیع بین گروه‌های تخصصی رشته‌های مرتبط با سرطان چه گروه‌های اپیدمیولوژیست، کلینیکال آنکولوژیست، پزشکی هسته‌ای و سایر رشته‌های مرتبط و ارتباط نزدیک با وزارت بهداشت و سایر سازمانها و ارگان‌های ذیربط برای رسیدن به این هدف است.

این متخصص کلینیکال آنکولوژی تصریح کرد: مدیریت پیشگیری و درمان سرطان با توجه به مواردی که گفته شد می‌تواند این نگرش را ایجاد کند که بتوانیم طی پنج سال آینده به عنوان یکی از بهترین کشورها در سطح خاورمیانه و آسیا در زمینه سرطان باشیم.

میرزایی اظهار کرد: در این زمینه همکاران کلینیکال آنکولوژیست به دلیل نقش موثر در درمان سرطان می‌توانند موثرترین نقش را در این تیم ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha