سلامت نیوز : یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد: هر 40 ثانیه یک نفر در ایالات متحده دچار سکته مغزی می‌شود اما با این حال بیشتر مردم نمی‌دانند که در این شرایط چه عکس العمل مناسبی باید نشان دهند و چگونه می‌توانند به فرد مبتلا کمک کنند تا از خطر مرگ نجات یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ انجمن قلب آمریکا، انجمن سکته آمریکا و شورای سازمان غیرانتفاعی شورای تبلیغات در این کشور یک برنامه ملی خدمات چند رسانه‌ای همگانی را آغاز کرده‌اند که هدف از آن تبلیغات در راستای افزایش اطلاع رسانی درباره این بیماری است.

این برنامه تبلیغاتی تحت عنوان F.A.S.T اجرا می‌شود که مفهوم آن تشخیص و واکنش به موقع در برابر علائم هشدار دهنده ناگهانی سکته مغزی است.

بنابراین گزارش، مهمترین اقدامات در این شرایط تشخیص سریع علائم مانند کج شدن یک سمت صورت، احساس ضعف و کرختی در یکی از بازوها و نیز دشواری‌ در تکلم است.

در این گزارش تاکید شد که به محض مشاهده این علائم اطرافیان فرد باید فورا با اورژانس تماس بگیرند. حتی در صورت برطرف شدن علایم نیز رساندن فوری بیمار به بیمارستان ضروری است. اجرای این برنامه ملی از طریق رسانه‌های جمعی مثل رادیو، تلویزیون و نشریات آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha