یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 66082
سلامت نیوز : محمدتقی حسن زاده با بیان این مطلب گفت: بر اساس نتایج پژوهش با جامعه آماری 800 جوان 18 تا 40 سال شهر تهران درباره دلایل افزایش سن ازدواج مشخص شد 4/37 درصد دختران ادامه تحصیل و 4/32 درصد پسران مشکلات اقتصادی، کمی درآمد را از دلایل افزایش سن ازدواج می دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اکونیوز ؛ وی ادامه داد: همچنین 37 درصد دختران و 31/30 درصد پسران سن خود را مناسب برای ازدواج ندانسته و معتقدند که سن آنها برای ازدواج کم است.حسن زاده با بیان اینکه 7/24 پسران نداشتن شغل مناسب را یکی دیگر از دلایل افزایش سن ازدواج عنوان کرده اند، تصریح کرد: در شرایطی که از نظر روانشناسی و جامعه شناسی بهترین سن ازدواج برای دختران 21 سال و برای پسران 25 سال است، اما نتایج این پژوهش نشان می دهد که جامعه جوان سن مطلوب ازدواج را برای دختران 24 سال و برای پسران 29 سال عنوان کرده اند.

شرایط ازدواج برای دختران مناسب تر از پسران
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت جوانان با بیان اینکه عوامل مختلفی شامل تحصیلات، هدفمندی در زندگی، شرایط اقتصادی و فرهنگی و جذابیت های زندگی مجری از مهمترین دلایل افزایش سن ازدواج است، تصریح کرد: تمایل دختران در شرایط فعلی برای تشکیل زندگی و خانواده بیشتر از پسران است و درصد بیشتری از دختران نسبت به پسران شرایط را مناسب تر برای ازدواج می دانند.

به گفته این مقام مسوول در وزارت جوانان، یکی از مهمترین مشکلات برای تاخیر در ازدواج در جامعه آماری مورد نظر محققان، نبود شرایط مناسب برای پیدا کردن همسر مناسب و درشان است. به همین دلیل پیشنهاد می شود که محیط ها و فضای مناسب و سالم شکل بگیرد تا جوانان امکان پیدا کردن همسر مناسب و در شأن خود را داشته باشند.
حسن زاده تصریح کرد: یکی از نکات جالبه توجه نتایج این تحقیق آن است که 29 درصد دختران و 2/31 درصد پسران موافق ضروری بودن ازدواج هستند و تشکیل خانواده را امری لازم عنوان کرده اند.

وی، باور جوانان به ازدواج را از دیگر معیارهای سنجش تحقیقات اعلام کرد و گفت: 8/28 درصد جوانان در پاسخ به این سوال معتقدند که ازدواج بهانه ای برای کامل شدن است. همچنین 3/15 درصد ازدواج را موافق برای زندگی مشترک، 6/12 درصد برای رسیدن به استقلال و 2/6 درصدد ازدواج را مناسب برای قبول مسوولیت و تعهد در زندگی می دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha