سلامت نیوز : شرکت داروسازی بیوژن اعلام کرد کارآزمایی بالینی مرحله نهایی بر روی یک درمان تجربی بیماری ام اس (اسکلروز متعدد) نشان داده است که این دارو می‌تواند میزان عود سالانه مبتلایان به این بیماری خودایمنی را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ این داروی تزریقی، پگااینترفرون بتا-یکa یا پگ -آوونکس (Peg-Avonex) طوری طراحی شده است که مدت بیشتری در بدن باقی بماند و با استفاده از آن بتوان شمار موارد معمول تزریق داروهای استاندارد اینترفرونی از جمله داروی آوونکس خود شرکت بیوژن را کاهش داد.

به گفته بیوژن نتایج کارآزمایی نشان می‌دهد که پااینترفرون- بتا-یکa با دوز هر دو هفته یک بار یا هر چهار هفته یک بار می‌تواند برای موارد عودکننده-فروکش‌کننده ام اس تاثیربخش و بی‌خطر باشد.

این شرکت می‌گوید هر دو زمانبندی تجویز این دارو توانستند به یک میزان پیشرفت معلولیت ناشی از ام اس - بیماری خودایمنی که مغز و نخاع را گرفتار می‌کند- را کاهش دهند.

کارشناسان بازار دارو تخمین می‌زنند که پگ- آوونکس به فروش 830 میلیون دلار در سال دست یابد.

در عین حال ناظران در انتظار نتایج آزمایش بر روی یک داروی دیگر تولیدی بیوژن، BG-12 هستند، قرصی خوراکی که ممکن است به درمان اصلی ام اس بدل شود.

بیوژن می‌گوید قصد دارد امسال برای پگااینترفرون تقاضای مجوز کند و انتظار می‌رود که این دارو در سال 2014 تایید لازم برای ورود به بازار را به دست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha