سلامت نیوز : نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سن معاینه فنی خودروها در قالب طرح دوفوریتی مبارزه با آلودگی هوا بررسی می شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: کاهش سن معاینه فنی خودروها از جمله موضوعاتی است که مد نظر فراکسیون محیط زیست قرار دارد و با جدیت در کمیسیون های مربوطه بررسی شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: طرح کاهش سن معاینه فنی خودروها را در قالب طرح کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بررسی کرده ایم تا در نهایت از پنج سال به دو سال کاهش پیدا کند.

به گفته وی،  طرح مبارزه با کاهش آلودگی هوا در قالب دو فوریت در مجلس تهیه شده و به چاپ رسیده است که به احتمال زیاد هفته آینده در صحن علنی مطرح خواهد شد.

لاهوتی تصریح کرد: به احتمال 99 درصد این طرح در هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

وی  نظر فراکسیون محیط زیست برای کاهش سن معاینه فنی را مثبت اعلام کرد و گفت: تمامی اعضا درخصوص کاهش سن معاینه فنی از پنج سال به دوسال متفق القول هستند که امیدواریم بزودی در صحن علنی مطرح و پس از آن به تصویب برسد.

لاهوتی اظهار داشت: نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان مردم در فراکسیون محیط زیست به طور جدی بر مسایلی که به سلامتی مردم و جامعه مربوط می شود، تأکید دارند.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یادآور شد: طرح دو فوریتی درخصوص آلودگی هوا در سه محور بهینه سازی سوخت، استانداردسازی واحدهای آلاینده، برخورداری صنایع کشور به ویژه صنعت خودروسازی از استاندارد یورو4، توسعه فضای سبز و محور حمل و نقل عمومی تهیه و در صحن علنی ارائه می ‌شود.

به گزارش مهر، افزایش سن الزام معاینه فنی خودروهای تهران اسفندماه 89 همزمان با تغییر کلی قانون راهنمایی و رانندگی از دو به 5 سال افزایش یافت. این مساله مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان محیط زیست و شهرداری تهران واقع شد اما تاکنون با وجود تعاملات صورت گرفته هنوز اصلاح نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha