براساس ابلاغیه جدید معاونت سلامت وزارت بهداشت به انجمن پوست و مو ، تجویز و توصیه وسایل آرایشی- بهداشتی توسط پزشکانی که به طریقی سهام دار شرکت های تولید کننده فراورده های آرایشی- بهداشتی هستند، ممنوع است.

دکتر یحیی دولتی رییس انجمن پوست ومو درخصوص نامه ممنوعیت کار بعضی از پزشکان که معاونت سلامت به این انجمن داده، به مهر گفت : این نامه در پی نامه دکتر لنکرانی وزیر بهداشت و درمان - که پیش از این به انجمن ابلاغ شده بود - اعلام گردیده است.

وی در ادامه گفت: در این نامه دکتر لنکرانی تجویز و توصیه وسایل آرایشی بهداشتی توسط پزشکانی که به طریقی سهام دار یا مداخله مادی در شرکت های تولید کننده فراورده های آرایشی- بهداشتی دارند را ممنوع اعلام کرده و متذکر شده است، انجام این اعمال پیگرد قانونی دارد که درصورت امتناع پزشک و توصیه و تجویز فراورده های مذکور با پزشک برخورد قانونی می شود .

دکتر دولتی در ادامه گفت : ما مطمئن هستیم که تمامی اعضای انجمن پوست و مو از این امر تبعیت می کنند و تخلفی صورت نمی گیرد .

وی خاطر نشان کرد : انجمن پوست و مو یکی از قدیمی ترین انجمن ها در کشور است که حدود 99 درصد از پزشکان را تحت پوشش قرار داده است و اعضا تنها از روی اعتماد به این انجمن وارد می شوند .

رییس انجمن پوست ومو گفت : تمامی مواد مصرفی و حتی داروهایی که مربوط به شرکت های بهداشتی که پزشک در آن سرمایه گذاری کرده یا مداخله مادی دارد هم ممنوع است . به عبارت دیگر حتی داروها هم جزء این قاعده محسوب می شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha