سلامت نیوز : محمدعلی عبدلی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: گاهی هزینه درمان ناباروری در مراکز دیگر چهار تا پنج برابر استان یزد است و یزد کمترین هزینه در این زمینه را دریافت می‌کند زیرا این مرکز نخستین مرکز درمان ناباروری کشور و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است.

وی عنوان کرد: بیش از 90 درصد بیماران از خارج یزد و غیر بومی هستند و سالانه بیش از 12 هزار زوج به مرکز درمان ناباروری یزد مراجعه می‌کنند.

عبدلی با بیان اینکه بیش از 20 هزار کودک در دنیا با روش ivf متولد می‌شوند،‌ افزود: بین 30 تا 35 درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز درمان ناباروری یزد نیز درمان می‌شوند.

معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد با اشاره به اینکه یک تا دو درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز ناباروری از خارج کشور هستند، افزود: بیماران به طور عمده از کشورهای حوزه خلیج ‌فارس، آسیای میانه و گاهی از اروپا و امریکا هستند.

عبدلی گفت: 40 درصد علل ناباروری زوجین مراجعه‌کننده به مرکز مربوط به مردان و 40 درصد مربوط به زنان است و 20 درصد علل ناباروری‌ها با وجود پیشرفت علوم پزشکی، ناشناخته است.

وی یادآور شد: بیش از 5 هزار کودک در این مرکز با روش‌های نوین باروری از جمله ivf متولد شده‌اند بنابراین افق‌های درمان روشن است و محققان مرکز درمان ناباروری یزد از پژوهشگران جهان عقب نیستند و گاهی نتایج پژوهش‌های کشوری توجه جهانیان را به خود جذب می‌کند چنانچه نتایج پژوهش محققان ایرانی مثبت شود، بلافاصله در برنامه‌های مرکز ادغام و اجرا می‌شود.

عبدلی ادامه داد: مرکز ناباروری یزد نخستین مرکز درمان ناباروری در کشور است و از سال 79 از سوی وزارت بهداشت به عنوان قطب علمی کشور در درمان ناباروری انتخاب شد و با مراکز مهم دنیا از جمله سازمان بهداشت جهانی ارتباط مستمر دارد.

وی با بیان اینکه فضای مرکز ناباروری در شأن فعالیت‌های مرکز نیست، افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد با جدیت به دنبال احداث مرکز جدید است که در این راستا زمینی با زیربنای 8هزار مترمربع در بیمارستان شهید صدوقی در نظر گرفته شده و دستور ساخت آن دریافت شده و با کمک خیران امیدواریم ظرف سه سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha