یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6611

براساس مطالعات پژوهشگران دانماركی، زنان چاق كمتر تمایل به شیردادن طولانی مدت به نوزادان خود دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر جنیفر بیكر استاد دانشكده علوم پزشكی كپنهاك گفت:‌ این مسئله به دلیل تغییرات در تعادل هورمونهای بدن افراد است.

براساس این گزارش، ترشح هورمون پرولاكتین باعث كاهش تمایل زنان چاق به شیردادن به فرزندانشان می‌شود.

برای پیدا كردن فاكتورهای مهم دخیل در شیردادن زنان به نوزادان، بیكر و تیمش را به مطالعه و پی‌گیری 37 هزار و 450 زن دانماركی كه بین سالهای 1999 تا 2002 صاحب نوزاد شده بودند به مدت 18 ماه ترغیب كرد.

این تحقیقات نشان داد: 4/14 درصد از زنانی كه دچار چاقی مفرط با توده بدنی بیش از 40 بوده‌اند، شیردادن به نوزاد خود را در هفته اول تولد قطع كرده‌اند كه در مقایسه با آنان تنها 5/3 درصد از زنان با وزن طبیعی در هفته اول نوزاد خود را از شیردادن محروم می‌كنند.

این مطالعات نشان داد: تمایل مادران به شیردادن به میزان BMI یا همان توده بدنی بستگی دارد.

براساس این گزارش، بیكر اضافه كرد: درصد چاقی مفرط میان زنان 20 تا 30 ساله آمریكایی با توده بدنی بیشتر از40، هشت درصد است كه این امر می‌تواند بسیار تاسف آور باشد. زیرا اگر عده‌یی از زنان چاق به ادامه شیردادن به نوزاد خود تمایل نشان می‌دادند، بسیار امیدوار كننده بود.

بیكر معتقد است: اگر بتوانیم وضعیت كلی را بهبود بخشیم زنان زیادی می‌توانند روند شیردهی موفقی داشته باشند. برای مثال، ترشح لاكتوز در این زنان می‌تواند مشكلاتی را كه با آن درگیر هستند، حل كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha