دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 66111

درباره برس‌های آرایشی چه می‌دانید؟آیا می‌دانید هر برسی ویژگی خاص و کاربرد ویژه‌ای دارد؟شناسایی یک برس آرایشی خوب نیز تکنیک‌های خاصی دارد.

برس آرایشی مناسب مویتان را بشناسید
سلامت نیوز :  درباره برس‌های آرایشی چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید هر برسی ویژگی خاص و کاربرد ویژه‌ای دارد؟ علاوه بر این، شناسایی یک برس آرایشی خوب نیز تکنیک‌های خاصی دارد.

گریم: اگر می‌خواهید با آرایش چهره‌ای متفاوت بسازید این برس خیلی به کارتان می‌آید. برای رژگونه، کرم‌پودر تیره و برنزه‌کننده مناسب است، زیرا نوک آن هماهنگ با استخوان‌گونه است و می‌تواند به خوبی خط گونه ایجاد کند.

سایه چشم: سایه نباید پشت چشم به صورت انباشته جلوه کند. با چنین برسی می‌توان به خوبی سایه را پشت چشم پخش کرد تا چهره طبیعی‌تر جلوه کند.

طبیعی کردن: بعد از آرایش باید تمام پودرهای اضافی را از روی صورت پاک کنید، با چنین برسی نه‌تنها اضافات مواد آرایشی گرفته می‌شود بلکه رنگ‌های صورت نیز کاملا یکدست می‌شود و آرایش روی صورت جلب توجه نخواهد کرد.

ابرو: چنین برسی برای ابرو ایده‌آل است به خصوص اگر ابروهایتان کمی تنک ‌است یا گوشه‌ای از آن دچار شکستگی شده ‌است.

مرتب کردن: با چنین برسی می‌توانید بی‌نظمی‌های خط چشم را بپوشانید و کاری کنید که خط چشم یکنواخت به نظر برسد، البته از آن برای زیرسازی لب، بینی و دیگر اجزای صورت نیز می‌توانید استفاده کنید.

پاک‌کردن: وجود گوش‌پاک‌کن هم در کیف لوازم آرایشی شما الزامی است، زیرا با آن می‌توانید به راحتی جاهای خراب‌شده آرایش را پاک کنید یا حتی با آن روی جوش‌ها کانسیلر بزنید یا...

همه جا: نوک انگشت شما هم می‌تواند یك برس آرایشی باشد، به خصوص برای کانسیلر،کرم‌پودر، کرم‌چشم، سایه و...، شما می‌توانید با نوک انگشت مواد آرایشی را روی پوست پخش یا با هم مخلوط کنید.

 برنزه‌کننده: اگر می‌خواهید رنگ پوست را تیره کنید، این برس برنزه‌کننده را به صورت بزنید.

 کرم‌پودر ظریف: برای بعضی از نقاط صورت باید ظرافت بیشتری به خرج داد و این برس برای همین کار است؛ مثلا برای کانسیلر ایده‌آل است یا برای کرم‌پودر زدن به قسمت‌هایی که می‌خواهید کمی رنگشان را روشن کنید تا حجم را بیشتر نشان دهید؛ مثل روی تیغه بینی یا روی پلک.

پودرهای فشرده: اگر برای زیرسازی از پودرهای فشرده چرب استفاده می‌کنید، این برس می‌تواند به ایجاد پوشش بهتر کمک کند.

کانسیلر: برس جدیدی که برای کانسیلر زیر چشم، اطراف بینی یا دهان ایده‌آل است، زیرا می‌توان با آن خیلی ظریف کار کرد.

ایجاد حجم: این برس برای حجم‌سازی و سایه زدن بسیار مناسب است، مثلا اگر بخواهید برای کوچک‌تر کردن بینی، نوک و گوشه‌های آن را تیره کنید یا اینکه سایه مورد نظرتان را پشت پلک بزنید و..

 کرم‌پودر: باید کرم پودر یا کرم  گریم را با حرکات دورانی روی پوست بزنید.

برنزه کننده خفیف:  باید پودر همرنگ صورت را با برنزه کننده و کمی رژگونه مخلوط کنید و به صورت بزنید.

رژگونه: اگر می‌خواهید رژگونه را خیلی ظریف بزنید این برس مناسب است؛ به خصوص اگر رژگونه کرمی داشته‌ باشید یا اینکه بخواهید برای حجم‌سازی روی گونه‌ها از دو یا چند رنگ رژگونه استفاده کنید.

راهنمایی برای آنکه برس آرایشی مناسب موهایتان را بشناسید
اسفنج:اگر می‌خواهید آرایش ملایم‌تری داشته ‌باشید، اسفنج را به طور مرطوب استفاده کنید و برای آرایش سنگین‌تر اسفنج خشک را با پودر مورد نظر به طور ضربه‌ای بزنید.

سایه تیره: پرکاربردتر از این برس وجود ندارد،به خصوص برای استفاده از انواع سایه‌ها، اما بیشتر از همه به کسانی توصیه می‌کنیم که می‌خواهند با سایه تیره حسابی اطراف چشم را سیاه کنند، زیرا نوک باریک آن می‌تواند تمام حالت‌ها را به‌راحتی ایجاد کند.

منبع : برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha