دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 66129
سلامت نیوز :ماه های اول بارداری فصلی هیجان  انگیز و گاه توأم با نگرانی های گوناگون است. سه ماه اول بارداری زمانی است که باید احتیاط زیادی به خرج دهید زیرا اغلب سقط جنین ها در این سه ماه رخ می دهد. در این دوران و البته تا پایان دوران بارداری باید مراقب جنین خود باشید و بار سنگین بلند نکنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ بلند کردن 3 کیلو بار مقداری است که معمولا آسیبی در پی ندارد ولی در مورد بیشتر از آن باید به وضع جسمی  خود و توصیه پزشک عمل کنید. رعایت نکات زیر به شما کمک می کند تا در دوران بارداری بتوانید راحت تر به امور خانه بپردازید و آسیبی از این ناحیه به خود و جنین تان وارد نشود:

1 - در بلند کردن وسایل و جابه جا کردن آنها حتی المقدور از شیوه های ایمن برای ستون فقرات استفاده کنید.

2 - برای بلند کردن شیئی از روی زمین خم نشوید بلکه بنشینید و آن را بردارید.

3 - از نشستن ممتد و به خصوص از نشستن روی پاهای خم شده بدون وجود صندلی برای مدت طولانی پرهیز کنید.

4 - هر چقدر وزن شما و ماه های بارداری بالاتر می رود دوران سخت تری را برای کارهای خانه پشت سر می گذارید، به نحوی که کم کم برای خیلی از کارها دیگر قدرت و سرعت کافی را ندارید.

5 - از ایستادن ممتد و نشستن پیوسته در یک وضعیت بپرهیزید.

6 - از حرکات جهشی و چرخشی دوری کنید و مراقب هوایی که تنفس می کنید نیز باشید.

7 - در این دوران بهترین شیوه تمیز کردن سطوح برای شما استفاده از بخار و دستگاه هایی است که برای این منظور وجود دارد زیرا بدون استفاده از شوینده های شیمیایی می توانید سطوح را پاکیزه کنید. همچنین این شیوه تمیز کردن به ضد عفونی شدن محیط نیز کمک می کند.

۸ - منطقه ای از خانه را که تمیز می کنیدباید تهویه مناسب داشته باشد. در صورت امکان پنجره را باز بگذارید یا هواکش را روشن کنید.

۹ - با پوشیدن پیراهن های آستین بلند و شلوارهای بلند پوست تان را در برابر مواد شیمیایی محافظت کنید. همیشه برچسب فرآورده ها را وارسی کنید، تا مطمئن شوید که هشداری در مورد ممنوعیت استفاده از این فرآورده به وسیله زنان باردار وجود ندارد. هرگز دو ماده پاک کننده را با هم مخلوط نکنید، مخلوط کردن مواد شیمیایی ممکن است باعث ایجاد بخارهای سمی  شود.

۱۰ - هنگامی  که باردار هستید، درون اجاق را تمیز نکنید، چرا که فضای محدود امکان تهویه را نمی دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha